У головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Застосування РРО, нововведення Закону України» від 30.06.2023 №3219-Х
На запитання платників відповідала головний державний інспектор Соборної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Олійник Юлія Валеріївна.
Питання 1: Добрий день!
Яка послідовність дій має бути здійснена СГ для реєстрації ПРРО?
Відповідь. Добрий день!
Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП).
Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316605), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.
Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.
Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що використовуються такими ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє шляхом подання в електронній формі повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО, за формою № 5-ПРРО (J/F1391802).
Питання 2: Добрий день!
Яким чином здійснюється скасування реєстрації РРО, що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані або на яких ведуться бойові дії?
Відповідь. Добрий день!
Для скасування реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані, або на яких ведуться бойові дії, керуючись положеннями розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, та положеннями глави 4 розд. ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 (далі – Наказ № 547, Порядок № 547), необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку як платника податків повідомлення за формою № 20-ОПП та/або заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО.
Зазначені документи можуть бути подані в паперовій формі або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.
Згідно з п. 3 глави 4 розд. ІІ Порядку № 547 процедура розпломбування РРО в центрі сервісного обслуговування за можливості проводиться і для РРО, щодо яких контролюючим органом прийнято рішення про примусове скасування реєстрації.
Відомості щодо зареєстрованих/скасованих РРО, об’єктів оподаткування та контролюючі органи, у яких суб’єкт господарювання перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, відображаються у приватній частині Електронного кабінету.
Скасування реєстрації РРО передбачає одночасне скасування книги обліку розрахункових операцій, що зареєстрована на такий РРО у порядку, визначеному главою 3 розд. ІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого Наказом № 547
Питання 3: Добрий день!
Як заповнюється заява за формою № 1-ОПН нерезидентами (іноземною компанією, організацією), а також відокремленими підрозділами нерезидента, у тому числі постійним представництвом нерезидента (взяття на облік/внесення змін/реєстрації/ зняття з реєстрації платником податку на прибуток)?
Відповідь. Добрий день!
Заява нерезидента (для іноземної юридичної компанії, організації або її відокремленого підрозділу) за формою № 1-ОПН (далі – Заява за ф. № 1-ОПН) заповнюється наступним чином:
у розд. І зазначається найменування контролюючого органу до якого подається Заява за ф. № 1-ОПН або найменування контролюючого органу, з якого вибув платник;
у розд. ІІ – зазначаються відповідні підстави для взяття на облік/внесення змін або реєстрацію платником податку на прибуток або зняття ознаки платника податку на прибуток;
у розд. ІІІ – не заповнюється у разі взяття на облік іноземної компанії, організації, яка не перебуває на обліку
У разі взяття на облік відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації - зазначається код ЄДРПОУ.
При подачі заяви зі змінами, зазначається код згідно з ЄДРПОУ або 9-ти значний податковий номер, що присвоюється контролюючим органом.
у розд. ІV – повне найменування українською мовою нерезидента, яке зазначене у документах, що подаються для реєстрації;
у розд. V – зазначаються дані про місцезнаходження нерезидента на території України залежно від підстав взяття на облік нерезидента;
у розд. VІ – адреси електронних поштових скриньок нерезидента;
у розд. VІІ – зазначаються прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) або серія (за наявності) та номер паспорта та дані про :
керівника - згідно з витягом із відповідного бізнес-реєстру, виданого в країні реєстрації іноземної компанії;
представника - згідно з документом, яким підтверджуються повноваження; представника, якщо таким документом представнику делегований повний обсяг прав та обов’язків керівника платника податків для всіх випадків, та контактний номер телефону;
у розд. VІІІ – зазначається прізвище, ім’я, по батькові, РНОКПП (за наявності) або серія (за наявності) та номер паспорта зазначаються лише для фізичних осіб, номера телефону та дата призначення на посаду особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку;
у розд. ІХ вказуються дані про іноземну компаную із Реєстраційних документів;
у розд. Х – код та найменування основного виду економічної діяльності нерезидента у країні його реєстрації, приведеного методом аналогії у відповідність до Класифікатора видів економічної діяльності ДК 009:2010;
у розд ХІ – відомості про рахунки в банках України.
До Заяви за ф. № 1-ОПН подається додаток «Відомості про відокремлені підрозділи на території України» у разі, якщо є відмітка у рядку 1 п. 1 (відкриття на території України відокремлених підрозділів), та у рядку 1 п. 2 (здійснення господарської діяльності на території України через постійне представництво, яке відповідає визначенню відокремленого підрозділу (п. 133.3 ст. 133 ПКУ)) розд. II Заяви за ф. № 1-ОПН.
Питання 4: Добрий день!
Яким чином через ЕК подається Запит про надання довідки про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань за ф. № 34-ОПН, та чи вважається оригіналом отримана в електронній формі довідка за ф. № 34-ОПП?
Відповідь. Добрий день!
Відповідно до п. 9.4 розд. ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588), у разі потреби платник податків може отримати дублікат або копію довідки про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) за формою № 34-ОПП (далі – Довідка за ф. № 34-ОПП), подавши запит про надання довідки про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до ЄДР за формою № 34-ОПН (далі – Запит за ф. № 34-ОПН), наведеною у додатку 11 до Порядку № 1588, зокрема, через Електронний кабінет в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «Хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету надає можливість платнику податків створити Запит за ф. № 34-ОПН обравши період (рік та місяць), в якому створюється Запит за ф. № 34-ОПН, та з переліку електронних форм обрати документ за кодом форми J/F1315501.
У запропонованій формі електронного документа необхідно заповнити відповідні поля.
У Запиті за ф. № 34-ОПН зазначається один із зазначених способів отримання довідки за ф. № 34-ОПП. Якщо обрано спосіб отримання довідки платником податків особисто або представником, уповноваженою на це особою, у Запиті за ф. № 34-ОПН зазначається контролюючий орган/державна податкова інспекція, в якому/якій платник бажає отримати довідку. Якщо контролюючий орган або державна податкова інспекція не зазначена, то такою вважається ДПІ обслуговування.
Здійснити перевірку сформованого електронного документа можливо шляхом натискання кнопки «Перевірити».
Зберегти проєкт Запиту за ф. № 34-ОПН натиснувши кнопку «Зберегти».
Збережений Запит за ф. № 34-ОПН необхідно підписати за допомогою КЕП та надіслати до контролюючого органу.
У відповідь користувач отримує:
Квитанцію №1, яка засвідчує факт і час отримання та перевірки електронного документа;
Квитанцію № 2, в якій зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер електронного документа.
Отриману Квитанцію № 2 можна переглянути та завантажити у режимі «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.
Якщо платник податків із зазначеними у Запиті за ф. № 34-ОПН даними, не перебуває на обліку в контролюючому органі (за основним місцем обліку), дані про платника податків, його представника, контролюючі органи/ДПІ обслуговування, зазначені у Запиті за ф. № 34-ОПН, не відповідають даним Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб, Запит за ф. № 34-ОПН залишається без розгляду. В інших випадках Запит за ф. № 34-ОПН контролюючий орган/державна податкова інспекція, до якого/якої надійшов Запит за ф. № 34-ОПН, за допомогою програмних засобів ведення обліку платників податків реєструє Запит за ф. № 34-ОПН у день його отримання та направляє інформацію про Запит за ф. № 34-ОПН до ДПІ обслуговування.
ДПІ обслуговування протягом двох робочих днів після надходження Запиту за ф. № 34-ОПН формує Довідку за ф. № 34-ОПП в електронній формі та направляє її платнику, зокрема, до приватної частини Електронного кабінету в електронній формі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155.
Питання 5: Добрий день!
Як здійснюється взяття на облік у контролюючих органах ФО, які мають намір здійснювати незалежну професійну діяльність, що переселилися з тимчасово окупованої російською федерацією території України та мають довідку внутрішньо переміщеної особи та/або тимчасово проживають в інших областях України та м. Києві?
Відповідь. Добрий день!
Громадяни України, які переселилися з тимчасово окупованої території та які отримали в органах Державної міграційної служби України довідку, що підтверджує місце їх перебування, а також внутрішньо переміщені особи, які отримали в структурних підрозділах з питань соціального захисту населення довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, зобов’язані визначити свою податкову адресу та подати відповідному контролюючому органу відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків або повідомлення фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків за ф. № 1П (Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за ф. № 5ДР або Заяву про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта за ф. № 5ДРП), пред’являючи при цьому документ, що посвідчує особу, та зазначені довідки.
Фізичні особи, які змінили місце проживання з тимчасово окупованої території України на територію в областях або місті Києві та мають намір здійснювати незалежну професійну діяльність, подають до контролюючого органу за новим місцезнаходженням заяву за ф. № 5-ОПП та документи, що підтверджують право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.