Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

В Нікопольському управлінні відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 06 серпня 2020 о 10:42

Днями у Нікопольському управлінні ГУ ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації податкового законодавства. Новації у сфері застосування програмного РРО. Кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2019 році: терміни сплати задекларованого податкового зобов’язання. Єдиний внесок – зміни. Легалізація найманої праці та детінізація заробітної плати. Правильність заповнення платіжних документів.»

На запитання відповідала старший державний інспектор Марганецької ДПІ Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Валентина Плахотнік.

Питання 1: Які умови анулювання реєстрації платника ПДВ?

Відповідь: Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесено ряд змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, Законом № 466 п. 184.2 ст. 184 ПКУ доповнено абзацом другим, відповідно якого, якщо щодо особи, зареєстрованої платником ПДВ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи(крім перетворення) або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) або якщо до реєстру платників єдиного податку внесено запис про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, анулювання реєстрації проводиться контролюючим органом автоматично на підставі відповідних відомостей, отриманих згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» або за даними реєстру платників єдиного податку.

Крім того, анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється на дату, зокрема державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності ФОП.

Питання 2: Яка послідовність дій застосування програмних РРО?

Відповідь: суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.

Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі заяви, що подається у електронній формі через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.

Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, встановленим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557.

Питання 3: Який термін сплати задекларованого податкового зобов’язання з доходів громадян, отриманих у 2019 році?

Відповідь: У зв’язку з карантинними заходами в Україні, термін подання декларації про майновий стан та доходи для громадян, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та для тих, які зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи, сплинув, а термін сплати задекларованих податкових зобов’язань - до 01 жовтня 2020 року.

Для громадян, які бажають скористатися правом на отримання податкової знижки, кінцевий термін подання декларації - 31 грудня 2019 року.

Питання 4: Як необхідно повідомити податкову службу про прийняття на роботу працівника?

Відповідь: Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.

Повідомлення подається одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

Порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413.

Питання 5: При яких умовах можна списати недоїмку (штрафні санкції) по єдиному внеску платника податку?

Відповідь: підлягають списанню суми недоїмки, які виникли за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592 (тобто, до 03 червня 2020 року), а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 592:

а) платниками ФОП, які обрали загальну систему оподаткування – державному реєстратору заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до податкового органу – звітності за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше;

б) та подання протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 592 особами, які провадять незалежну професійну діяльність – до податкового органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог частини 2 ст. 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше.

Питання 6: Як заповнювати поле «Призначення платежу» платіжних документів у разі погашення податкового боргу?

Відповідь: при сплаті платежів необхідно дотримуватися вимог наказу МФУ від 24.07.2015 № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів».

У даному Порядку наведені приклади заповнення поля «Призначення платежу» у різних випадках.

Органом ДПС відображення в інтегрованій картці платника сум надходжень за податками, зборами, платежами здійснюється в автоматичному режимі відповідно до реквізитів заповнених у полі розрахункового документа «Призначення платежу».

Особливу увагу при заповненні цього поля необхідно приділяти правильності визначення коду видів сплати – поле №2 (їх перелік наведено в додатку «Перелік кодів видів сплати» до наказу №666).

Так, платники податків, які мають податковий борг або недоїмку з єдиного внеску, при заповненні реквізитів розрахункового документа у полі «Призначення платежу» мають зазначати код виду сплати «140» - надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску.

У разі наявності у платника податків/платника єдиного внеску податкового боргу/ недоїмки з єдиного внеску розрахунковий документ на переказ коштів приймається до виконання незалежно від напряму сплати, зазначеного у полі "Призначення платежу" розрахункового документа. При цьому зарахування коштів відбувається у порядку черговості, встановленому Податковим кодексом, а такому виду сплати податковим органом присвоюється код виду сплати 140.

При сплаті розстрочених або відстрочених грошових зобов’язань або податкового боргу у полі «Призначення платежу» розрахункового документа необхідно зазначати код виду сплати «145» - надходження розстрочених (відстрочених) сум.