Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»

, опубліковано 20 березня 2024 о 17:14

У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування  в Єдиному реєстрі податкових накладних».

На запитання платників податків відповіла головний державний інспектор відділу роботи з ризиками управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління ДПС у Дніпропетровській області – Євгенія БІЛОУСОВА.

 

  1. Добрий день.

   Чому зупинилася податкова накладна з причини: обсяг постачання товару/послуги, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, якщо на цей товар у нас враховано таблицю даних платника податку?

 

Відповідь. Вітаємо!

Відповідно до підпункту 4 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, якою  визначено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі, якщо у податковій накладній/розрахунку коригування відображена виключно операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД/умовним кодом товару та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку за умови, що стосовно платника податку, який подав такі податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Отже, звертаємо увагу, що у разі наявності в номенклатурі податкової накладної товарів/послуг, згідно кодів з УКТЗЕД/ДКПП, на які відсутні діючі  таблиці даних платника податку - відбувається автоматизований моніторинг усіх без винятку товарів/послуг на умовному складі платника.

 

  1. Добрий день.

Чи можна подати один раз пояснення з підтверджуючими документами по декількох зупинених податкових накладних?

 

Відповідь. Вітаємо!

Відповідно до абзацу 2 пункту 6 Наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 «Про затвердження порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216 (далі Порядок № 520) платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунках коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).

 

  1. Добрий день.

В який термін розглядається таблиця даних платника податку комісією регіонального рівня? Протягом якого строку комісія регіонального або центрального рівня може скасувати враховану таблицю даних платника податку?

 

Відповідь. Вітаємо!

Відповідно до пункту 15 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку з поясненням розглядається комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після її отримання.

Відповідно до пункту 19 Порядку № 1165 Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), врахованої відповідно до пунктів 16 та/або 18 цього Порядку, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв’язку в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”, якщо:

стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;

до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

Отже, нормами Порядку № 1165 не передбачено граничних термінів прийняття рішень про неврахування таблиць даних комісіями регіонального або центрального рівнів.

 

  1. Добрий день.

Якщо у податковій накладній, реєстрація якої зупинена в Реєстрі, міститься декілька кодів УКТЗЕД, а в квитанції про зупинення зазначено лише один з них, то чи необхідно платнику податків надавати письмові пояснення та копії документів по всіх кодах?

 

Відповідь. Вітаємо!

Враховуючи зміни до Порядку № 520, внесені наказом  Міністерства фінансів України від 04.08.2023 № 428 у разі, коли у квитанції до податкової накладної / розрахунку коригування зазначено код товару / послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності / умовним кодом товару / Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.