Електронний кабінет найпопулярніший електронний сервіс
Безкоштовно, у режимі реального часу понад 130 електронних послуг.
Такі можливості Електронного кабінету (Е-кабінет) спрямовані на забезпечення зручності надання податковою службою послуг та ефективність взаємодії платників з податковим органом.
Серед найбільш популярних сервісів Е-кабінету:
- доступ до публічних реєстрів: під час воєнного стану збережено можливість перегляду даних з реєстрів платників ПДВ, єдиного податку, страхувальників, неприбуткових організацій тощо;
- доступ до реєстраційних та облікових даних платника;
- Е-документ: подання податкової звітності, запитів та отримання витягів за надісланими запитами, направлення листів, надсилання запитів на публічну інформацію та на отримання індивідуальної податкової консультації;
- доступ до інформації щодо стану розрахунків із бюджетом та реквізитів рахунків для сплати податків;
- сплата податків онлайн: можливість для фізичних осіб сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) з використанням QR-коду Національного банку України, а також будь-якою із запропонованих платіжних систем;
- перегляд даних з електронних систем адміністрування ПДВ, реалізації пального та спирту етилового, Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) та Єдиного реєстру акцизних накладних (ЄРАН);
- інформація про бізнес-партнера: надання платником податків контролюючому органу згоди на розкриття іншому платнику податків податкової інформації про нього у самостійно визначеному обсязі; перегляд платником податків інформації про інших платників податків за попередньо наданою згодою таких осіб;
- листування з платниками: подання платником Заяви про бажання отримувати документ через Е-кабінет для здійснення листування контролюючих органів в електронній формі з платниками податків.
Інформаційні можливості Електронного кабінету
Крім сервісів, які надають платникам можливість у повному обсязі реалізувати свої права та обов’язки відповідно до норм чинного законодавства, ДПС України (ДПС) для зручності і комфорту при взаємодії платників з податковими органами вживаються заходи щодо створення нових та удосконалення існуючих електронних сервісів Е-кабінету, зокрема інформаційних сервісів.
Платники податків, які є користувачами Е-кабінету, на сьогодні мають доступ до направлених інформаційних повідомлень про наявність у платника податкового боргу, граничних термінів подання податкової звітності.
З метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податків та єдиного внеску ДПС запроваджено електронний сервіс «Е-повідомлення».
Сервіс є інтегрованою частиною технічного функціоналу інформаційно-комунікаційної системи (ІКС) ДПС та забезпечує інформування платника у приватній частині Е-кабінету про помилкову сплату податків та єдиного внеску і допомагає швидко виправити допущені помилки в реквізитах платіжної інструкції та уникнути нарахування штрафних (фінансових) санкцій і пені.
Для надання податкової інформації іншим платникам податків через Електронний кабінет платник може надати контролюючому органу згоду на розкриття іншому платнику податків податкової інформації про нього у самостійно визначеному обсязі, шляхом вибору інформації, яка може бути надана платнику податків.
Режим «Згода на передачу інформації контрагенту» меню «Згоди на передачу інформації» приватної частини Електронного кабінету надає платнику можливість надати контролюючому органу «Згоду/припинення згоди на передачу установі інформації про грошові зобов’язання платника податків та його заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС».
Платник податків (контрагент) може переглянути інформацію про інших платників податків за попередньо наданою згодою таких осіб у меню «Інформація про бізнес-партнера» приватної частини Е-кабінету, вказавши податковий номер платника, який надав згоду на отримання інформації та сформувати витяг (інформація формується у режимі реального часу).
Згода надається на отримання інформації про: заборгованість (податковий борг); нараховані грошові зобов’язання; суми сплачених податків, зборів, платежів; зупинення реєстрації ПН/РК; наявність об’єктів оподаткування; наявність ліцензій; несвоєчасно зареєстровані ПН/РК; перелік товарів згідно з УКТ ЗЕД; інформація щодо включення до/виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку; звітність з ТЦО; фінансовий результат до оподаткування, залишкова вартість основних засобів та нематеріальних активів, наявність експортних/імпортних операцій; інформація, що міститься у врахованих таблицях даних платника податку на додану вартість.
Для платників податку на додану вартість в Е-кабінеті створено та функціонують сервіси щодо роботи Системи електронного адміністрування податку на додану вартість (СЕА ПДВ) та ЄРПН.
Листування з ДПС через Електронний кабінет
Приватна частина Е-кабінету дозволяє платнику надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.
Меню «Налаштування» приватної частини Е-кабінету забезпечує спрощений механізм подання Заяви про бажання отримувати документ через Е-кабінет для здійснення листування контролюючих органів в електронній формі з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Е-кабінеті.
Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документ через Е-кабінет, здійснюється в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надіслання документа в Е-кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Е-кабінет.
У разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через Е-кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
Електронний кабінет: сервіси для громадян
Для зручності фізичних осіб – платників податків в Е-кабінеті об’єднано сервіси в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливості:
- доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування, сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
- подання податкової декларації про майновий стан і доходи;
- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ДРФО);
- подання заяв для реєстрації/внесення змін у ДРФО та надання копій документів, необхідних для реєстрації/внесення змін до ДРФО, та обрати контролюючий орган, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО;
- надсилання запитів на публічну інформацію;
- надсилання запитів на отримання індивідуальної податкової консультації.
При створенні форм податкової звітності, зокрема, податкової декларації про майновий стан і доходи, застосовуються інтуїтивні елементи супроводу (запитання та підказки), автоматичне передзаповнення такої декларації наявними реєстраційними даними.
Електронний кабінет: цифровий формат взаємодії, якому довіряють платники Дніпропетровщини
Е-кабінет залишається одним із найзручніших та найзатребуваніших онлайн-сервісів серед платників податків Дніпропетровщини. Його можливостями активно користуються як суб’єкти господарювання, так і громадяни області.
Станом на 01 грудня цього року послугами Е-кабінету скористалося 293 699 платників податків регіону.
Зростає і кількість платників, які обирають електронний формат листування з контролюючими органами. Так, станом на 17 грудня 2025 року платниками області подано 40 587 заяв про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (заява).
Показовою є динаміка поточного року: з початку 2025 року платниками Дніпропетровщини подано 35 136 відповідних заяв, тоді як за аналогічний період минулого року – лише 2 923 заяви.
Це свідчить про зростання довіри до електронних сервісів податкової служби та їх практичну зручність у повсякденній роботі.
Основну частину користувачів Е-кабінету становлять фізичні особи – підприємці та громадяни.
Серед суб’єктів господарювання популярністю користуються наступні сервіси:
- подання податкової звітності в електронному вигляді;
- доступ до своїх особистих рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів та до інформації про реквізити рахунків для сплати податків, зборів та єдиного внеску;
- листування з контролюючими органами;
- сервіси для платників ПДВ (Система електронного адміністрування податку на додану вартість (СЕА ПДВ), реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них, доступ до ЄРПН);
- сервіси для платників акцизного податку (Система електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕА РПСЕ), реєстрація акцизних накладних та розрахунків коригування до них, доступ до ЄРАН);
- отримання інформації про бізнес-партнера за його згодою;
- сплата податків (для ФОП).
Електронний кабінет продовжує розвиватися як ефективний інструмент цифрової взаємодії, що забезпечує прозорість, оперативність та комфорт у спілкуванні платників з податковими органами.
Довідково.
- З метою захисту прав платників, збереження та захисту інформації, що обробляється в інформаційно-комунікаційних системах ДПС, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» (із змінами) на період дії воєнного стану доступ до публічних електронних реєстрів, зокрема: даних про взяття на облік платника податку, даних реєстру платників ПДВ, реєстру страхувальників, реєстру платників єдиного податку, реєстру неприбуткових установ та організацій, реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, Довідки про відсутність заборгованості, Реєстрів РРО, ПРРО, ЦСО Екземплярів РРО надається після проходження електронної ідентифікації з допомогою кваліфікованого електронного підпису будь-якого надавача електронних послуг.
- Усі інформаційні, інструктивні та презентаційні матеріали щодо функціоналу Електронного кабінету оприлюднюються на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/ (рубрика «Новини» та «Онлайн-навчання») та в Електронному кабінеті за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/ (розділ «Для платників», меню «Новини» та «Допомога»).