Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Актуальні питання застосування сучасної касової техніки

, опубліковано 28 листопада 2025 о 11:03

У фокусі уваги податківців Дніпропетровщини правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та інші важливі питання контролю і обліку.

На інформаційно-роз’яснювальну зустріч, яка відбулася в онлайн форматі, запросили суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо при продажу товарів чи наданні послуг у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також проводять операції з приймання готівки.

Детально зупинилися на використанні та відмінностях сучасної касової техніки. Окремо обговорили додатковий функціонал електронних контрольно-касових апаратів, зокрема, забезпечення обліку кількості реалізованих товарів (послуг) найменування, друкування розрахункових та інших звітних документів.

Розглянули питання реєстрації, взяття на облік контролюючими органами та перереєстрації РРО. Не оминули увагою підстави для відмови в реєстрації, а також її скасуванні.

Підприємцям нагадали, що строк служби реєстраторів розрахункових операцій встановлює виробник цієї продукції. У випадку якщо він не визначив такий термін, слід керуватися нормою, що такі РРО можна використовувати 7 років з моменту їх введення в експлуатацію, але не більше 9 років від дати випуску, строку служби апарата. Це здебільшого стосується старих моделей касових апаратів.

Особливу увагу приділено застосуванню касової техніки у період дії воєнного стану. Зокрема, фахівці ГУ ДПС зазначили: для скасування РРО, що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані, або на яких ведуться бойові дії, необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків заяву про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма № 20-ОПП) та/або заяву про скасування реєстрації РРО (форма № 4-РРО). Документи можуть бути подані в паперовій формі або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

У разі якщо виникла необхідність отримати інформацію про реєстраційний номер екземпляра РРО під час дії воєнного стану при обмеженому доступі до публічних електронних реєстрів, такі дані можна отримати у виробника чи постачальника, або  у приватній частині Електронного кабінету в режимі перегляду облікових даних платника (пункт «Відомості про РРО»).

Зустріч відбулася у форматі діалогу. Учасники отримали фахові відповіді на всі поставлені запитання.