Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Швидко та з повагою до потреб платників – податкова служба Дніпропетровщини підсумовує роботу першого півріччя 2025 року

, опубліковано 21 липня 2025 о 09:08

Сучасна податкова служба — це не лише адміністрування платежів, а й сервіси для платників

Надходження до бюджетів та державних цільових фондів забезпечують платники податків, а завдання податкової служби – створити їм комфортні умови та сервіси, щоб платити податки було зручно та зрозуміло.

Тому на сьогодні однією з пріоритетних задач органів державної податкової служби є орієнтація на сервісні функції, зокрема на обслуговування платників. Виконання цієї мети покладено безпосередньо на центри обслуговування платників (ЦОП).

 

ЦОПи – зручні та доступні умови для отримання послуг і сервісів фізичними та юридичними особами 

У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) станом на 01.07.2025 адміністративні послуги надавалися у 17 ЦОПах при державних податкових інспекціях ГУДПС, мобільному ЦОПі та у ГУ ДПС.

У ЦОПах платники можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних. Наразі ЦОПами надається 91 адміністративна послуга, 61 з яких – безкоштовна.

Протягом січня – червня 2025 року до ЦОПів Дніпропетровщини надійшло понад 178,0 тис. звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, що майже на 1,4 тис. звернень більше ніж в аналогічному періоді 2024 року. Протягом першого півріччя поточного року платниками отримано майже 169,5 тис. адміністративних послуг. У порівнянні з першим півріччям минулого року маємо позитивну динаміку – понад 1,8 тис. послуг.

 

Мобільний ЦОП – це наближення послуг та сервісів до громадян

 

Майже 5 років (з 24.07.2020) на Дніпропетровщині працює мобільний ЦОП.

Створення зручних та доступних умов для отримання адміністративних послуг і сервісів юридичними та фізичними особами у віддалених куточках Дніпропетровської області та маломобільними групами населення – основна мета започаткування мобільного ЦОПу.

У мобільному ЦОПі посадовими особами ГУ ДПС надаються адміністративні та інші послуги, консультації та роз’яснення.

Це зручна і швидка податкова допомога тим, хто не має можливості відвідати стаціонарний ЦОП.

З початку року мобільним ЦОПом здійснено 954 виїзди до територіальних громад регіону для надання адміністративних послуг їх мешканцям, з яких 318 – адресні виїзди до маломобільних груп населення та 559 виїздів – до Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Впродовж січня – червня п. р. фахівцями мобільного ЦОПу надано понад 8,2 тис. адміністративних послуг, з яких майже 1,1 тис. послуг – під час адресних виїздів до маломобільних груп населення, та понад 30,3 тис. інших послуг.

Мобільний ЦОП – це дієвий інструмент для забезпечення зручного обслуговування платників Дніпропетровщини.

 

Автоматизація процесів – це спрощення податкових процедур, полегшення ведення бізнесу

 

Сьогодні відбувається автоматизація усіх процесів: функціонує електронний кабінет, впроваджено програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО), податківці відкриті у соцмережах, створено всі можливості для дистанційного спілкування.

Найпопулярніший із сервісів ДПС України – Електронний кабінет  (Е-кабінет), який надає можливість платникам комунікувати з органами податкової служби дистанційно у режимі реального часу.

Е-кабінет сьогодні – це поліпшення формату відносин з платниками, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів податкової служби, підвищується оперативність надання та якість звітності, знижуються корупційні ризики завдяки уникненню безпосереднього спілкування з представниками контролюючих органів.

Доступ до подання звітності в електронному вигляді, зокрема до органів ДПС, надається платникам у приватній частині Е-кабінету.

Станом на 01.07.2025 платниками Дніпропетровщини засобами електронного зв’язку подано 99,3 % декларацій. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року частка звітності, поданої в електронному вигляді, зросла на 2,4 %.

Робота у приватній частині Е-кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

Протягом першого півріччя 2025 року управлінням реєстрації користувачів ГУ ДПС забезпечено надання кваліфікованих електронних довірчих послуг суб’єктам господарювання, органам державної влади та місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності та фізичним особам. Найчастіше звертались державні підприємства та організації, комунальні установи та фізичні особи.

Відокремленими пунктами реєстрації (ВПР) у Дніпропетровській області, що здійснюють надання кваліфікованих електронних довірчих послуг від імені Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС (КНЕДП ДПС), сформовано 20 722 кваліфікованих сертифікатів електронного підпису та печатки, що на 5 772 сертифікати більше ніж в аналогічному періоді 2024 року.

Надання кваліфікованих електронних довірчих послуг здійснювалось у 8 відокремлених пунктах реєстрації. Слід зазначити, що у поточному році додатково відкрито 1 ВПР у місті Нікополь.

Багато клієнтів скористались сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом та самостійно згенерували ключі і продовжили кваліфіковані сертифікати відкритих ключів ще на 2 роки.

Автоматизація процесів всередині служби спрощує податкові процедури, полегшує ведення бізнесу, і в результаті – сприяє добровільності сплати податків та збільшенню доходів бюджету. 

Станом на 01.07.2025 зареєстровано 79 873 РРО/ПРРО, з яких 64 625 – це ПРРО. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року позитивна динаміка реєстрації РРО/ПРРО – майже 9 тисяч.

За результатами проведеної із суб’єктами господарювання роз’яснювальної роботи стосовно застосування зареєстрованої касової техніки у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг за 6 місяців 2025 року платниками зареєстровано 2 723 РРО/ПРРО. При цьому, впродовж першого півріччя п. р. податковою службою зареєстровано 4 061 ПРРО.

 

Субсайт «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» (субсайт) вебпорталу ДПС України – потужна інформаційна Інтернет-платформа для платників

 

З метою ефективного та оперативного доведення до громадськості і бізнес-спільноти, зокрема, новацій податкового законодавства, роз’яснення актуальних питань його застосування, інформації щодо діяльності податкової служби області працює субсайт (https://dp.tax.gov.ua/) – одна із ланок вебпорталу «Державна податкова служба України».

З початку цього року на субсайті розміщено усього понад 10,5 тисяч матеріалів. Це і консультаційно-роз’яснювальні, і інформаційні повідомлення.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року загальна кількість матеріалів, розміщених на субсайті, збільшилась майже на 3,7 тисяч.

Оновлення та наповнення субсайту інформацією здійснюється щоденно.

 

Інформаційно-роз’яснювальна робота – важлива складова роботи податкової служби

 

Зробити податкові процеси зрозумілими та доступними для платників – ключова мета інформаційно-роз’яснювальної роботи ГУ ДПС.

Протягом першого півріччя 2025 року податківцями Дніпропетровщини, у тому числі за участі керівництва ГУ ДПС, як в онлайн так і в офлайн форматах, проведено:

- 203 зустрічі з представниками бізнесу та громадськості;

- 115 семінарів для платників;

- 105 засідань у форматі «круглого столу»;

- 38 зустрічей, лекцій та інших заходів з молоддю;

- 18 засідань Громадської ради при ГУ ДПС та її комітетів.

Крім того, фахівці податкової служби Дніпропетровщини взяли участь у 104 заходах, проведених інститутами громадянського суспільства та бізнес-спільнотою.

За організацією податкової регіону здійснено 217 сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія», під час яких платники мали можливість отримати консультації безпосередньо від фахівців.

Такі заходи сприяють підвищенню рівня обізнаності платників та допомагають будувати відкриті й партнерські відносини між бізнесом, громадськістю та податковою службою задля розвитку прозорого бізнес-середовища у регіоні.

 

Стійка тенденція до зменшення платників, віднесених до переліку ризикових

 

Прямий та відкритий діалог з платниками триває.

Стійка тенденція до скорочення суб’єктів господарювання (СГ), віднесених до переліку ризикових, зменшення показника зупинених податкових накладних/розрахунків коригування (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) по регіону – результат постійної комунікації з платниками та системної роботи консультаційного центру з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Консультаційний центр).

Мета функціонування Консультаційного центру – надання СГ методологічної та практичної допомоги, дорожніх карт і фахових роз’яснень щодо критеріїв ризиковості, правильності подання документів і механізму розблокування накладних.

Консультаційний центр – це системна комунікація з бізнесом, це комплексний підхід для вирішення питання зупинення реєстрації ПН та виведення СГ з категорії ризикових.

Від початку року кількість платників, які віднесені до переліку ризикових скоротилась майже на 50 відсотків, і станом на 01.07.2025 їх кількість складає 1 462 СГ (кількість ризикових станом на 01.01.2025 – 2 937).

Також спостерігається стала тенденція до зниження показника зупинених податкових накладних, який станом на 30.06.2025 складав 0,69 %, а на 30.12.2024 – 1,2 %.

Робота консультаційного центру допомагає платникам краще орієнтуватися у вимогах законодавства та уникати типових помилок при поданні таблиць даних платника податку на додану вартість, документів для розблокування ПН/РК в ЄРПН.

Консультаційний центр – один із ефективних механізмів, що підвищує довіру бізнесу до податкової.

 

Податкова служба – сервісна установа, яка працює у партнерстві з платниками.