У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
На запитання платників податків відповіла головний державний інспектор відділу роботи з ризиками управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Дніпропетровській області Євгенія БІЛОУСОВА.
Питання 1: Чи можна подати один раз пояснення з підтверджуючими документами по декількох зупинених податкових накладних?
Відповідь:
Відповідно до абзацу 2 пункту 6 Наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 «Про затвердження порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216 (далі Порядок № 520) платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунках коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).
Звертаємо увагу, що після доопрацювання програмного забезпечення, у платників податку є змога подати в одному повідомленні письмові пояснення та копії документів до податкових накладних / розрахунків коригування, складених на адресу різних покупців, якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції.
Питання 2: Наше підприємство надає послуги вантажних перевезень. Якими документами можна підтвердити наявні у нас орендовані транспортні засоби?
Відповідь:
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено, що платник податку, який склав податкову накладну/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
У вашому випадку, для підтвердження орендованих транспортних засобів можете надати:
договір оренди;
акти приймання-передачі транспортних засобів;
свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків для підтвердження розрахунків з орендодавцем.
Одночасно з цим, звертаємо увагу, що регіональною комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – регіональна комісія), під час прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр) аналізуються подані платником податку документи, і у випадку надання послуг перевезення – транспортні засоби, зазначені в акті наданих послуг повинні відповідати тим, які зазначені у товарно-транспортних накладних, свідоцтвах про реєстрацію, договорах, актах приймання-передачі.
Питання 3: Наше підприємство займається оптовою торгівлею і податкові накладні зупиняються у тому випадку, коли придбання товару було у неплатників ПДВ. Які документи на придбання необхідно надати?
Відповідь:
Для підтвердження придбання товарів у неплатників ПДВ можете надати: договір з постачальником; видаткові накладні; документи, які б підтвердили зберігання і транспортування товару; складські документи; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків для підтвердження розрахунків з постачальником.
Регіональною комісією під час розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, крім документів поданих платником податків, здійснюється комплексний аналіз інформації отриманої з Інформаційно-комунікаційних систем ДПС, у тому числі відображення платником податків у податковій звітності платника ПДВ придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з нульовою ставкою та/або без податку на додану вартість (р. 10.4) та/або відображення доходу, виплаченого самозайнятій особі (підпункт 165.1.36 пункту 165.1 статті 165, статті 177 та 178 розділу IV Кодексу) у Додатку 4 ДФ до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.