Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси ДПС»

, опубліковано 18 листопада 2024 о 12:27

У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси ДПС».

На запитання платників податків відповіла заступник начальника управління-начальник відділу податкових сервісів управління податкових сервісів ГУ ДПС Косенко Любов. 

1.     Добрий день. 

Розкажіть, будь ласка, в чому полягає суть управління комплаєнс-ризиками?

 

         Відповідь. Вітаємо!

На виконання Національної стратегії доходів на 2024 – 2030 роки Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 25 липня 2024 року №854 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі».

Відповідно до світової практики адміністрування податків і зборів запроваджується ризикорієнтований підхід до податкового контролю, який передбачає мінімальний рівень податкового контролю для платників з високим рівнем дотримання податкового законодавства та зосередження роботи податкового органу на платниках з підвищеним ризиком порушення податкового законодавства.

Комплаєнс – ризик (податковий ризик) – це ймовірність невиконання платником податків податкового обов’язку щодо взяття на облік, реєстрації платником окремих видів податків, подання податкової звітності, декларування, сплати податкових зобов’язань або невиконання платником іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Управління комплаєнс-ризиками – це системна методологія для виявлення податкових ризиків та визначення шляхів їх ефективного зменшення. 

Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» передбачено щоквартальне формування Державною податковою службою України Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік) та його оприлюднення на вебпорталі ДПС.

Платники, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв, пов’язаних з  оподаткуванням, та потраплять до Переліку, матимуть певні податкові переваги та спрощення механізму взаємодії з податковою службою.

ДПС створено окремий субсайт «Територія високого рівня податкової довіри», який розміщено за посиланням https://tpd.tax.gov.ua

Субсайт надає платникам можливість перевірити, чи входить суб’єкт господарювання до Переліку, та отримати актуальну інформацію щодо середніх показників критеріїв у розрізі регіонів, кількість платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства станом на поточну дату тощо.

 

2.     Добрий день. 

Де я можу перевірити справжність фіскального чека, виданого продавцем?

  

Відповідь. Вітаємо!

Перевірити справжність фіскального чека можна за допомогою сервісу «Пошук фіскального чека», який розміщено у розділі «Е-сервіси» на вебпорталі ДПС за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check. Чеки, видані традиційними РРО, оприлюднюються не пізніше наступного робочого дня.

Також перевірку можна здійснити у розділі «Реєстри» мобільного застосунку «Моя податкова».

Звертаю увагу, що у разі наявності інформації щодо фактів невидачі продавцями фіскальних чеків або видачі з невірною сумою ви можете повідомити про це ДПС, надіславши повідомлення або через Контакт-центр ДПС за телефоном 0 800 501 007.

3.     Добрий день. 

Чи можна для отримання адміністративних послуг в Центрах обслуговування платників користуватись електронними копіями цифрових документів?

 

Відповідь. Вітаємо!

Так, можна. Державною податковою службою України було забезпечено підключення  інформаційно – комунікаційних систем ДПС до порталу Дія та розроблено програмне забезпечення, за допомогою якого посадовими особами ДПС під час надання адміністративних послуг у Центрах обслуговування платників здійснюється отримання (шеринг) електронних копій цифрових документів. Зокрема, під час проведення процедур реєстрації або внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, а також під час видачі документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, та відомостей з Державного реєстру.

Користувач Дії може поділитися копіями таких документів: 

- біометричні паспорти: ID-картка, закордонний паспорт;

           - довідка ВПО;

           - свідоцтво про народження дитини; 

           - посвідчення водія; 

           - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.

 

4.     Добрий день. 

Чи можна через мобільний застосунок «Моя податкова» надіслати лист до ДПС?

 

Відповідь. Вітаємо!

Так, звичайно. Користувачам мобільного застосунку «Моя податкова» доступна можливість надіслати лист до контролюючого органу. Зробити це можна у розділі «Послуги»:

- оберіть «Надіслати лист до ДПС»; 

- оберіть контролюючий орган; 

- зазначте тип, тематику та короткий зміст листа; 

- прикріпіть лист в електронному вигляді розміром до 5 Мб (файл або фото); 

- підпишіть та надішліть.

 

5.     Добрий день. 

Чи можна подати Заяву про включення до Реєстру волонтерів в електронному вигляді?

 

Відповідь. Вітаємо!

Так. Подання заяви про включення до Реєстру волонтерів в електронній формі можливо в Електронному кабінеті у режимі «Заява до Реєстру волонтерів» (далі – Заява) меню «ЕК для громадян» або у режимі «Введення звітності» розділу «Додатково». 

Для подання Заяви потрібно: 

- пройти ідентифікацію, 

- увійти до приватної частини Електронного кабінету, 

- обрати режим «Заява до Реєстру волонтерів» у ЕК «Для громадян» 

або 

- заповнити форму F1308302 у розділі «Введення звітності» режиму «Додатково», 

- підписати та надіслати Заяву до контролюючого органу.

 

Крім того, Заяву подати за допомогою мобільного застосунку «Моя податкова» у розділі «Послуги».