Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Багатостороння угода CRS: що є підтвердженням прийняття або неприйняття звіту про підзвітні рахунки, поданого через Електронний кабінет?

, опубліковано 02 жовтня 2024 о 10:04

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Порядок заповнення та подання фінансовими агентами звіту про підзвітні рахунки відповідно до багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (Багатостороння угода CRS) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2023 № 516 (далі – Порядок № 516).

Згідно з п. 6 Порядку № 516 подання звіту про підзвітні рахунки відповідно до багатосторонньої угоди компетентних органів (далі – Звіт) засобами електронного зв’язку в електронній формі та отримання квитанцій про отримання та прийняття такого Звіту здійснюються відповідно до п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557).

Підзвітні фінансові установи мають можливість подати Звіт до контролюючого органу через Електронний кабінет платника податків, спеціалізоване програмне забезпечення та спеціалізованої електронної скриньки: zvit@sta.gov.ua.

Якщо підзвітна фінансова установа подає Звіт через Електронний кабінет, то про його прийняття свідчать квитанції, які надсилаються контролюючим органом в Електронний кабінет і прикріпляють безпосередньо до документу, якого вони стосуються. Функції Електронного кабінету забезпечують можливість їх перегляду.

Перша квитанція свідчить про успішне або неуспішне направлення Звіту до контролюючого органу.

Пунктом 8 розд. ІІ Порядку № 557 передбачено, що перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня.

Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.

Відповідно до п. 9 розд. ІІ Порядку № 557 не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком № 557, формується друга квитанція.

Друга квитанція є підтвердженням про прийняття або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа.

У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557).

У разі неприйняття електронного документа контролюючим органом, у другій квитанції зазначаються причини відхилення Звіту та помилки, які виявила інформаційна система під час перевірки безпосередньо Звіту.

Підставами для неприйняття Звіту засобами електронного зв’язку в електронній формі є відсутність права підпису електронного документа підписувачем, недійсність кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного кваліфікованого сертифіката електронного підпису, а також невідповідність вимогам електронного документа та формату, передбаченому Порядком № 516 (п. 19 Порядку № 516).

При цьому, перелік типових помилок розміщений на вебсайті ДПС за адресою: Головна/Банер/CRS/Заповнення та подання звітів про підзвітні рахунки CRS/Перелік типових помилок при заповненні звітів CRS.