Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Електронні сервіси ДПС

, опубліковано 17 вересня 2024 о 14:57

У пресцентрі інформаційного агентства «МІСТ-ДНІПРО» у форматі Zoom відбулась пресконференція за участі заступника начальника управління-начальника відділу податкових сервісів управління податкових сервісів ГУ ДПС Косенко Любові на тему «Електронні сервіси ДПС».  

У ході онлайн-конференції було розглянуто актуальні питання та роз’яснено усю важливу інформацію стосовно даної теми.

Державна податкова служба України підтримує всі проєкти щодо побудови цифрової держави. Одним з пріоритетних напрямків роботи ДПС є діджиталізація та удосконалення ІТ-технологій у сфері надання адміністративних послуг. Сучасні онлайн-сервіси ДПС дозволяють отримати необхідну інформацію, довідки, консультації, подати податкову та іншу звітність без особистих візитів до контролюючих органів.

На вебпорталі ДПС, вхід до якого здійснюється за посиланням https://tax.gov.ua, функціонує багато електронних сервісів, які можуть бути корисними для користувачів.

Наприклад:

«Електронний кабінет», за допомогою якого платники можуть отримувати послуги від податкової служби в режимі онлайн;

«Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» для перевірки потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету;

«Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг» для отримання безкоштовного  кваліфікованого електронного підпису;

«Пульс» для повідомлення про неправомірні дії чи бездіяльність (можливі корупційні ризики) посадових осіб ДПС та її територіальних органів;

«Онлайн навчання», у якому платники можуть отримати корисну інформацію з податкової тематики;

«Калькулятор для обчислення сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю з фізичних осіб», який надає можливість громадянам самостійно здійснювати на вебпорталі ДПС розрахунок сум зазначених податків.

«Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР)», який дозволяє отримувати відповіді з податкової тематики у будь-який час та зручний для користувача спосіб;

 

Програмний реєстратор розрахункових операцій – безоплатний продукт ДПС України, що призначений для реєстрації розрахункових операцій на будь-якому смарт-пристрої. Посилання на цифрові платформи для завантаження ПРРО від ДПС розміщено у банері «Програмні РРО»

та багато інших сервісів. 

 

З повним переліком електронних сервісів можна ознайомитись на вебпорталі ДПС України у вкладці «Електронні сервіси». 

 

 

Електронний кабінет

 

Електронний кабінет, який є найпопулярнішим електронним сервісом ДПС, пропонує понад 130 сервісів, які дозволяють суб’єктам господарювання та громадянам отримувати податкові послуги, не виходячи з дому, в режимі онлайн. Сервіс безкоштовний, працює цілодобово через мережу Internet та не потребує встановлення додаткового програмного забезпечення. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua/).

Через відкриту частину Е-кабінету користувачам доступні такі сервіси:

- пошук фіскального чека;

- пошук акцизної марки;

- перегляд бланків податкової звітності та інших документів, які подаються до податкових органів;

- інформація про граничні терміни сплати податків, зборів та обов’язкових платежів;

- контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників;

- новини оподаткування та роботи ДПС;

- Податкова карта України, де розміщені податкові профілі територіальних громад з наступними показниками: надходження у розрізі кодів класифікації доходів бюджету, структура сплати податків, загальні дані та демографія);

- єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій;

- інформація про РРО/ПРРО (найменування суб’єкта господарювання, адреса знаходження господарської одиниці РРО/ПРРО, фіскальний номер, дата реєстрації);

- перегляд інформації з загальнодоступних реєстрів (реєстр страхувальників, платників ПДВ, платників єдиного податку) тощо.

На період дії воєнного стану доступ до публічних електронних реєстрів здійснюється після проходження електронної ідентифікації. 

 

У приватній частині Електронного кабiнету платники можуть:

- подавати податкову та іншу звітність;

- переглядати та друкувати раніше подану звітність;

- надсилати заяви та запити;

- здійснювати реєстрацію податкових, акцизних накладних та розрахунків коригування до них;

- листуватись з ДПС тощо.

Крім того, фізичні особи-підприємці можуть в Електронному кабінеті сплачувати податки та єдиний внесок.

 

Робота у приватній частині Електронного кабінету відбувається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн в один із наступних способів:

- з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг;          

- через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID); 

- за допомогою Дія Підпису;

- за допомогою «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

 

Електронний кабінет є корисним не тільки для суб’єктів господарювання, але і для громадян.  

Так, фізичні особи в Електронному кабінеті можуть перевірити загальну інформацію про себе, наприклад:

- адресу реєстрації та фактичного проживання згідно даних Державного реєстру фізичних осіб;

- інформацію про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно);

- повідомлення про обов’язок сплати податків;

- стан розрахунків з бюджетом.

 

Крім того, за допомогою Електронного кабінету громадяни можуть дистанційно, без особистих візитів до контролюючих органів, отримати низку послуг:

- подати заяву для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків або внесення змін до нього (подати Заяви за ф. 1-ДР, 5 ДР);

- подати податкову декларацію про майновий стан і доходи;

- отримати Вiдомостi про доходи;

- сплатити податки;

- листуватись з органами ДПС: надсилати заяви та запити, отримувати різні витяги та довідки;

- подати Заяву про включення / виключення з Реєстру волонтерів.

 

Всі сервіси для фізичних осіб об’єднані в окремому меню приватної частини Електронного кабінету – «ЕК для громадян».

 

На шляху цифровізації податкова служба має надійного партнера –Міністерство цифрової трансформації. На порталі «Дія» та у мобільному застосунку «Дія» можливо отримати відомості про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору. Крім того, за допомогою «Дії» платники можуть отримати інформацію про свої податкові дані, стан розрахунків з бюджетом, дані про банківські рахунки, а також мають можливість сплатити податки та подати декларації для ФОП-спрощенців.

 

Під час надання адміністративних послуг у Центрах обслуговування платників посадовими особами ДПС здійснюється шеринг документів – отримання копій цифрових документів у систему державного органу за допомогою застосунку «Дія».

Користувач «Дії» може поділитися копіями таких документів:

- біометричні паспорти: ID-картка, закордонний паспорт;

- довідка ВПО;

- свідоцтво про народження дитини.

 

«Моя податкова»

Для зручності платників Державною податковою службою також запроваджено безкоштовний мобільний застосунок «Моя податкова», який пропонує наступні сервіси:

- отримання інформації про адресу реєстрації, обʼєкти оподаткування, та отримані повідомлення про обовʼязок сплатити суму грошового зобовʼязання (ППР);

- перегляд інформації про стан розрахунків з бюджетом;

- отримання відомостей про суми виплачених доходів;

- подання Податкової декларації про майновий стан і доходи на податкову знижку;

- сплата податків;

- подання Облікової картки фізичної особи – платника податків (1ДР) та Заяви на внесення змін до ДРФО (5 ДР);

- подання Заяви про включення до Реєстру волонтерів;

- отримання повідомлень від контролюючого органу;

- пошук фіскального чека та марки акцизного податку;

- доступ до реєстру платників ПДВ, страхувальників, платників єдиного податку, неприбуткових установ та організацій;

- інформація про реєстрацію ФОП та обрання спрощеної системи оподаткування; 

- подання податкових декларацій платника єдиного податку для ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування 1-3 груп; 

- сплата податків.

 

Частина сервісів застосунку «Моя податкова» доступна без ідентифікації: перевірка чека, пошук акцизної марки. Інші сервіси доступні після ідентифікації онлайн з використанням файлового або хмарного кваліфікованого електронного підпису будь-якого надавача.

Завантажити застосунок «Моя податкова» можна в App Store або Google Play. Він може бути застосованим для будь-якого пристрою, який підтримує операційні системи Android чи iOS із відповідними версіями.