У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси ДПС».
На запитання платників податків відповіла заступник начальника управління-начальник відділу податкових сервісів управління податкових сервісів ГУ ДПС Косенко Любов.
- Добрий день.
Як дізнатися реквізити бюджетних рахунків?
Відповідь. Вітаємо!
Актуальні реквізити бюджетних рахунків розміщені на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС та на вебсторінках територіальних органів ДПС за адресою: https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv.
Для того, щоб дізнатися реквізити бюджетних рахунків, необхідно:
- на офіційному сайті ДПС на головній сторінці в рубриці «Рахунки для сплати платежів» обрати регіон (область чи місто), до якого відноситься територіальна громада, в якій платник стоїть на податковому обліку (основне/неосновне місце обліку);
- в електронному файлі «Реквізити рахунків для сплати податків, зборів, платежів» формату xls за допомогою фільтрів знайти відповідний населений пункт та вид податку.
- Добрий день.
Чи можу я отримувати листи від ДПС через Електронний кабінет?
Відповідь. Вітаємо!
Так, звичайно. Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Для здійснення листування з контролюючими органами через Електронний кабінет необхідно надіслати заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою:
- J1391602 – для юридичних осіб,
- F1391602 – для фізичних осіб.
Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали таку заяву, здійснюється шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
- Добрий день.
Я є фізичною особою - підприємцем на загальній системі оподаткування. Чи можу я вести облік доходів і витрат в Електронному кабінеті?
Відповідь. Вітаємо!
Так. Відповідно до п. 2 розд. І Порядку ведення типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат, фізичними особами - підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13 травня 2021 року № 261, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 червня 2021 р. за № 865/36487, облік доходів і витрат фізичних осіб - підприємців та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, ведеться в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі засобами Електронного кабінету у порядку, встановленому законодавством.
Пунктом 5 розд. І Порядку встановлено, що у разі ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами Електронного кабінету самозайнята особа зобов’язана отримати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді.
Меню «Облік доходів і витрат» приватної частини Електронного кабінету надає можливість платнику податків вести електронну форму обліку доходів і витрат, де здійснюються записи щодо доходів та витрат за Типовою формою.
З інформацією щодо ведення Електронної форми обліку можна ознайомитися в меню «Облік доходів і витрат» розділу «Допомога» Електронного кабінету.
- Добрий день.
Як громадянин може отримати інформацію про наявність чи відсутність податкового боргу?
Відповідь. Вітаємо!
Громадяни можуть отримати інформацію про наявність чи відсутність податкового боргу в Електронному кабінеті, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.
У приватній частині Електронного кабінету в режимі «Стан розрахунків з бюджетом» користувач отримує доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» КЕП.
Крім того, дізнатись про наявність чи відсутність податкового боргу можна у мобільному застосунку «Моя податкова» у вкладці «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Послуги».
Звертаємо увагу, що фізичні особи в Електронному кабінеті та застосунку «Моя податкова» можуть також здійснити сплату податків.
- Добрий день.
Чи можна через застосунок «Моя податкова» подати декларацію єдиного податку?
Відповідь. Вітаємо!
Так. Нещодавно у мобільному застосунку «Моя податкова» з’явилась можливість подати податкову декларацію платника єдиного податку для ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування 1-3 груп. Зробити це можна у розділі «Послуги». Крім того, фізичні особи можуть також сплатити податки у вкладці «Стан розрахунків з бюджетом».