У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Надання електронних довірчих послуг».
На запитання платників податків відповіла начальник другого відділу управління реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області БУРАНКОВА Інга.
- Добрий день!
Як перевірити статус сертифіката (чинний, заблокований, скасований)?
Відповідь. Добрий день!
Перевірити статус кваліфікованого сертифіката можна за допомогою засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки «ІІТ Користувач ЦСК-1». Для цього потрібно завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (ca.tax.gov.ua) у розділі «Отримання електронних довірчих послуг», вкладка «Програмне забезпечення» «Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки «ІІТ Користувач ЦСК-1», «Докладніше».
В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Більш детальну інформацію про порядок перевірки статусу кваліфікованого сертифіката можна переглянути у п.4.7 Настанови користувача засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки «ІІТ Користувач ЦСК-1».
- Добрий день!
Чи може фізична особа використовувати для зберігання особистого ключа незахищений носій інформації?
Відповідь. Добрий день!
24 травня 2022 року Кабінет Міністрів України (далі – КМУ) прийняв Постанову № 617 «Про внесення змін до постанови КМУ від 17 березня 2022 р. № 300» (далі – Постанова № 617), якою обов'язкове використання електронного підпису на захищеному носії в Україні відтермінували на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців з дня його припинення. Згідно з Постановою № 617 можливість використання електронних підписів та печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається на засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, продовжено на період дії воєнного стану на території України та протягом 6 місяців з дня його скасування чи припинення. Отже, це рішення КМУ дає змогу фізичним особам використовувати електронний підпис без його зберігання на захищених носіях інформації ще певний період.
- Добрий день!
В який строк необхідно отримати нові електронні ключі у разі зміни керівника підприємства?
Відповідь. Добрий день!
Якщо у платника податків змінюються дані щодо посадових осіб (директор, головний бухгалтер або особа, уповноважена на ведення бухгалтерського обліку), такому платнику необхідно до подання наступної електронної звітності отримати кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на новопризначених посадових осіб, які мають право підпису документів.
Варто зазначити, що перш за все необхідно подати відомості про зміну керівника до Державного реєстратора за місцем реєстрації, а відомості про зміну головного бухгалтера – до своєї податкової інспекції.
- Добрий день!
Де можна ознайомитись з інформацією щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом та за яких умов їх можна сформувати?
Відповідь. Добрий день!
Детальну інформацію щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів розміщено на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) у розділі «Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом».
Зазначену процедуру можна здійснити онлайн або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1». Необхідно попередньо встановити актуальну версію безкоштовного програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1.
Слід зазначити, що скористатися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів зможуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Також, у зв’язку з тим, що Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 введено воєнний стан в Україні Надавач, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 року № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» здійснює автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів всім користувачам за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів, терміном дії на один рік. При цьому особистий ключ та пароль користувача не змінюються.