Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» у Васильківській ДПІ на тему «Застосування РРО, нововведення Закону №3219»

опубліковано 17 листопада 2023 о 14:34

У Васильківській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Застосування РРО, нововведення Закону №3219».

На запитання платників податків відповіла старший державний інспектор  Васильківської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Пона  Лілія  Миколаївна.

Питання 1: Добрий день! Що є адресою господарської одиниці??

Відповідь. Добрий день! Згідно з розділом 1 Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 №220/28350, адреса господарської одиниці – адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею.

Питання 2: Добрий день! Чи зобов’язаний застосовувати СГ РРО та/або ПРРО у разі реалізації товарів, робіт (послуг), оплата за які здійснюється за допомогою QR-коду?

Відповідь: Добрий день!  Продавець не зобов’язаний застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО (далі – ПРРО) у разі реалізації товарів, робіт (послуг), оплата за які здійснюється за допомогою QR-коду, в якому закодовані повні банківські реквізити рахунку у форматі ІВАN такого

 суб’єкта господарювання.

     Водночас, у разі здійснення розрахунків за допомогою QR-коду, в якому закодовані реквізити для оплати, будь-якого іншого електронного платіжного засобу, відмінного від реквізитів рахунку у форматі ІВАN, – застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим.

Питання 3: Добрий день! В який термін СГ повинен створювати на РРО  щоденні Z-звіти у разі несвоєчасного закриття зміни через форс-мажорні обставини (повітряну тривогу  або  відсутність світла)?

Відповідь: Добрий день! Діючим законодавством встановлений обов’язок щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення

розрахункових операцій.

Разом з тим, у разі виникнення форс-мажорних обставин, як надзвичайних та невідворотних подій, які об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків, передбачених умовами договору згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, умови щодо настання відповідальності не виникають.
         Тому, у разі оголошення повітряної тривоги працівники магазину зобов’язані припинити реалізацію товарів (послуг) та покинути магазин. У випадку, якщо повітряна тривога тривала в проміжку часу, в якому господарський об’єкт припиняє свою роботу згідно з розкладом, такий чек має бути створений на РРО не пізніше наступного робочого дня, до початку проведення розрахункових операцій на такому РРО.
         Аналогічними дії суб’єкта господарювання можуть бути і при аварійному відключенні світла та неможливості створення щоденного фіскального звітного чеку.

Питання 4: Добрий день! Який документ вважається розрахунковим документом?

Відповідь: Добрий день!  Розрахунковий документ – це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій  або програмним РРО, чи заповнений вручну.

Питання 5: Добрий день! Що таке місце проведення розрахунків?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 2 Закону України від 06 липня 1995  № 265/95-ВР ”Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” із змінами та доповненнями, місце проведення розрахунків – це місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари, надані послуги та зберігаються отримані за реалізовані товари, надані послуги готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів та ін.