У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Реєстрація РРО/ПРРО в контролюючих органах, нововведення Закону №3219»
На запитання платників податків відповіла старший державний інспектор Тернівської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мамєдова Дар’я Тарієлівна.
Питання 1: Добрий день! Що робити якщо за відсутності світла не вдалось закрити зміну на ПРРО, а на наступний день програма вже не дає змогу закрити зміну, видає помилки?
Відповідь. Доброго дня! В такому випадку необхідно закрити зміну в веб-версії ПРРО на сайті ДПСУ https://tax.gov.ua, необхідно авторизуватись в веб-версії, увійти у відкриту зміну та здійснити її закриття. Після цього вже можливо буде зайти в ПРРО на пристрої.
Питання 2: Добрий день! Чи є обмеження часу в режимі офлайн при роботі з програмним РРО на період відсутності інтернету під час дії воєнного стану?
Відповідь. Доброго дня! На період дії воєнного стану було знято обмеження часу роботи в режимі офлайн. Законом 3219-ІХ Про внесення змін до ПКУ та ін. законів України щодо особливостей оподаткування у період воєнного стану з 01.08.2023 забороняється робота ПРРО в режимі офлайн, якщо таким ПРРО не отримано діапазон фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером ДПС, які присвоюються розрахунковим документам ПРРО, що працює в режимі офлайн.
Питання 3: Добрий день! При проведенні розрахунків через термінал обов’язково видавати чек з РРО та/або ПРРО, якщо термінал роздруковує свій чек?
Відповідь. Доброго дня! Відповідно до п.1 та п.2 ст. 3 Закону України №265/95 покупцеві необхідно видати розрахунковий документ встановленої форми на паперовому носії або в електронному вигляді на повну суму проведеної розрахункової операції.
Сліп, роздрукований терміналом – не є розрахунковим документом.
Питання 4: Добрий день! Чому не має другої квитанції при реєстрації ПРРО?
Відповідь. Доброго дня! При успішній реєстрації ПРРО з серверу ДПС надійде лише одна квитанція, в якій буде ФН ПРРО, якщо заява про реєстрацію ПРРО з помилками, то буде і друга квитанція, із зазначенням помилки. Квитанції можуть приходити із затримкою.
Питання 5: Добрий день! Хто з платників єдиного податку (фізичних осіб) при проведенні розрахункових операцій повинен використовувати РРО або ПРРО?
Відповідь. Доброго дня! Можливе здійснення господарської діяльності при проведенні розрахункових операцій без застосування касової техніки передбачено ст.9 Закону України №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Отже, з 01 січня 2022 року всі суб’єкти господарювання, окрім платників єдиного податку І групи повинні в своїй діяльності при проведенні розрахункових операцій використовувати належним чином зареєстровану касову техніку.
Питання 6: Добрий день! Не вдається зробити перереєстрацію ПРРО, у зв’язку зі зміною адреси, помилка у квитанції – немає такого ПРРО. В чому може бути причина?
Відповідь. Доброго дня! Відповідно до Порядку реєстрації ПРРО, заява про проведення перереєстрації подається за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни на ПРРО, тому дотримайтесь вищезазначених умов та спробуйте направити заяву на перереєстрацію ПРРО знову.