Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» у Марганецькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на тему «Особливості застосування РРО/ПРРО»

опубліковано 01 вересня 2023 о 14:35

У Марганецькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області  відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Особливості застосування РРО/ПРРО».

На запитання платників податків відповідала старший державний інспектор  Марганецької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області   Задорожня Наталя Миколаївна

Питання 1: Добрий день!

Чи може ЮО (керівник або посадова особа) та ФОП, які мають КЕП, отримати КЕП для ПРРО без відокремленого пункту реєстрації (у т.ч. згенерувати повторно)?

Відповідь. Добрий день!

Отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) для програмних реєстраторів розрахункових операцій без відвідування відокремленого пункту реєстрації (у т.ч. згенерувати повторно) можна виключно для юридичних осіб (керівника або посадової особи) при наявності чинного КЕП за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1).

Для початку використання Програми клієнтам (користувачам) необхідно встановити актуальну версію безкоштовної програми, яку можливо завантажити на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС України (https://ca.tax.gov.ua) за посиланням: Головна – Отримання електронних довірчих послуг – Програмне забезпечення – Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – ІІТ Користувач ЦСК-1 – Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК -1.3.1»

Фізичним особам – підприємцям для отримання КЕП для ПРРО необхідно звернутися до ВПР з відповідним реєстраційними документами. Перелік реєстраційних документів можна переглянути у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу Надавача, обравши категорію «електронна печатка для РРО (Фізична особа)».

Питання 2: Добрий день!

Чи зобов’язані ФОП – ЄП другої – четвертої груп вести облік товарних запасів та підтверджувати їх походження первинними документами?

Відповідь. Добрий день!

Відповідно до п.12 ст.3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (надані послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у т.ч. платників єдиного податку, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 №496.

Наголошуємо, що Порядок №496 не поширює свою дію на платників єдиного податку І групи.

Із загального числа платників єдиного податку ІІ-ІV груп, Порядок №496 поширює свою дію виключно на платників, визначених п.61 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України, які здійснюють: реалізацію технічно- складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту; реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення; реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння ограненого утворення та напівдорогоцінного каміння.

Водночас, Порядок №496 поширює свою дію на ФОП ІІІ групи єдиного податку, які зареєстровані платниками ПДВ.

Разом з цим, Порядок №496 встановлює обов’язок ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації для ФОП, які використовують загальну систему оподаткування, та здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Таким чином, фізичні особи – підприємці, що використовують спрощену систему оподаткування, не є при цьому платниками ПДВ, та не здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів та виробів медичного призначення, реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння ограненого утворення та напівдорогоцінного каміння, не зобов’язані вести облік товарних запасів та підтверджувати їх походження первинними документами для цілей контролю за дотриманням законодавства у сфері застосування РРО.

Питання 3: Добрий день!

Як здійснюється програмування найменування товарів (послуг) в ПРРО?

Відповідь. Добрий день!

Програмування товарів/послуг в ПРРО здійснюється суб’єктом господарювання/оператором (касиром) самостійно шляхом додавання товарів/послуг або шляхом імпорту даних переліку (файл у форматі CSV), який формується згідно з інструкцією користувача ПРРО.

Питання 4: Добрий день!

Щодо поняття тип ПРРО операцій «Інтернет торгівля»?

Відповідь. Добрий день!

З метою заповнення розд.4 «Дані щодо ПРРО» заяви про реєстрацію ПРРО за ф.1-ПРРО, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 №547», поняття тип програмного реєстратора розрахункових операцій «Інтернет торгівля» означає, що такий тип ПРРО встановлений на конкретну господарську одиницю і використовується за адресою, зазначеною в реєстраційній заяві за ф.№1-ПРРО, та при його застосуванні можливе залучення касира (інтернет – магазин (сайт)). 

Питання 5: Добрий день!

Які способи отримання фіскального чеку покупцем за оплачені товари (послуги) через ПРРО?

Відповідь. Добрий день!

Законом України від 20.09.2019 №128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (надані послуг)у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у т.ч., але не виключно, з відтворюванням на дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).