Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податкові зміни: сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 02 вересня 2022 о 10:46

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного  управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Кам’янський регіон) повідомляє.

Нещодавно під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» на запитання платників податків відповідала заступник начальника Кам’янського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сторчак Наталія стосовно Закону України вiд 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змiн до Податкового кодексу України та iнших законодавчих aктів України щодо забезпечення збалансованостi бюджетних надходжень».

Запитувачі отримали відповіді на запитання, що надійшли від платників податків:

Питання 1: Доброго дня! Розкажіть, будь ласка, які особливості оподаткування власної сільськогосподарської продукції?

Відповідь 1: Вітаю! Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» оновлено п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), положення якого набрали чинності з 01.01.2022.

Так, відповідно до внесених змін, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, для ведення:

садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва;

особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості).

При продажу власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 12 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року.

У разі якщо сума отриманого доходу перевищує зазначений розмір, платник податків зобов’язаний відобразити суму такого перевищення у складі загального місячного (річного) оподатковуваного доходу за відповідний звітний рік та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) відповідно до ПКУ і самостійно сплатити ПДФО з суми такого перевищення.

Питання 2: Доброго дня! Розкажіть, будь ласка, про реєстр керівників платників податків – боржників

Відповідь 2: Вітаю! Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доповнено новим п.п. 14.1.213 прим. 1.

Вищезазначеним підпунктом встановлено, що реєстр керівників платників податків – боржників – це реєстр відомостей про керівників юридичних осіб або постійних представництв нерезидентів, стосовно яких згідно з рішенням суду застосовано тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України у зв’язку з наявністю у таких юридичних осіб або постійних представництв нерезидентів непогашеного податкового боргу у сумі та у строки, визначені ПКУ.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде та оприлюднює такий Реєстр у відкритому доступі на своєму офіційному вебпорталі.

Порядок ведення Реєстру керівників платників податків – боржників затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

До зазначеного Реєстру вносяться такі дані:

назва платника податків та код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи або постійного представництва нерезидента;

прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента-боржника (згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, наданих відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»);

дата та номер судового рішення, що набрало законної сили, яким встановлено тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України;

сума податкового боргу станом на дату прийняття судового рішення;

сума податкового боргу станом на поточну дату;

дата початку дії тимчасового обмеження;

дата закінчення дії тимчасового обмеження;

підстави для закінчення дії тимчасового обмеження.

Питання 3: Доброго дня! Розкажіть, будь ласка, які зміни відбулись в адмініструванні рентної плати за користування радіочастотним ресурсом?

Відповідь 3: Вітаю! Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон № 1914)  внесено суттєві зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) та інших законів у частині адміністрування і стягнення податків.

Зокрема, з 01 січня 2022 року набули чинності зміни до ПКУ, які стосуються адміністрування рентної плати за користування радіочастотним ресурсом (далі – рентна плата):

1)  збільшено ставки рентної плати на 10,5 відсотків, які застосовуються при обчисленні  податкових зобов’язань з рентної плати  за результатами господарської діяльності у 2022 році (п. 254.4 ст. 254 ПКУ).

Ставки рентної плати встановлено окремо для кожного виду користування радіочастотним ресурсом України у гривнях до одиниці виміру залежно від діапазону радіочастот та виду радіозв’язку.

2) уточнено умови застосування коригуючих коефіцієнтів, передбачених примітками в абзацах 2-9 пункту 254.4 статті 254 ПКУ, які застосовуються при обчисленні податкових зобов’язань з рентної плати, а саме: до ставок рентної плати, передбачених для виду радіозв’язку «стільниковий радіозв’язок», для ширини смуги радіочастот, отриманої відповідно до ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, виданої з 01 січня 2022 року на конкурсних або тендерних засадах, не застосовуються коефіцієнти, встановлені пунктом 254.4 статті 254 ПКУ (п.93 розділ XX «Перехідні положення» ПКУ).

Порядок справляння рентної плати регламентується статтею 254 розділу IX ПКУ.

Податкові декларації рентної плати з розрахунками, подаються платниками контролюючим органам до закінчення визначеного розділом II ПКУ граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює місяцю (протягом 20 календарних днів) за місцем податкової реєстрації, а сплата податкових зобов’язань проводиться до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

Форма Податкової декларації рентної плати з розрахунком, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17 серпня 2015 року № 719.

Порядок обчислення та сплати рентної плати у 2022 році не змінився.

Питання 4: Доброго дня! Поясніть, будь ласка, які підстави для нарахування земельного податку?

Відповідь 4: Вітаю! Законом України від 30.11. 2021 року №1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» внесено зміни до Податкового кодексу України щодо порядку обчислення плати за землю.

Зокрема, пунктом 286.1. статті 286 ПКУ встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є:

а) дані державного земельного кадастру;

б) дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

в) дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю);

г) дані сертифікатів на право на земельні частки (паї);

ґ) рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв);

д) дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї).

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, земельну частку (пай), відомості про які відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, нарахування податку фізичним особам здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування».