Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Правобережній ДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 05 липня 2022 о 10:16

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Новокодацький, Чечелівський та Центральний райони міста Дніпра) інформує.

Днями за участі начальника Правобережної державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Віхрова Сергія відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія», де обговорювались актуальні питання податкового законодавства в умовах воєнного стану.

Питання 1: Вітаю! Скажіть, будь ласка, хто може бути об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування?

Відповідь 1: Доброго дня! Відповідно до п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.

Питання 2: Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи продовжується під час воєнного стану кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2021 році?

Відповідь 2: Доброго дня! Відповідно до п. 69.1 п. 61 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, у випадку відсутності у платника податків можливості, зокрема своєчасно подати декларацію, платники звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим наданням декларації протягом 6-ти місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Питання 3: Доброго дня! Скажіть, будь ласка, що необхідно для скасування реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій?

Відповідь 3: Вітаю! Для скасування реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) необхідно подати Заяву про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F1316604) з позначкою «Скасування реєстрації».

Така заява подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків засобами Електронного кабінету чи засобами телекомунікацій.

Також скасувати реєстрацію ПРРО можна на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J/F1316701) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа» шляхом виключення його з реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі.

В окремих випадках реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером.

Питання 4: Доброго дня! Розкажіть, будь ласка, про зміни в оподаткуванні податком на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки в період дії воєнного стану?

Відповідь 4: Доброго дня! Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» встановлено, що при нарахуванні податковими органами фізичним особам податкових зобов'язань з податку на майно, податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату відповідного податку, що надсилаються платнику податку, повинні містити відповідні відомості щодо кожного з об'єктів оподаткування (площа об'єкта нерухомості, марка, модель транспортного засобу тощо), ставки та надані фізичним особам пільги зі сплати податку.

Питання 5: Доброго дня! Розкажіть, будь ласка, якщо працівник був сумісником, а стає основним працівником чи необхідно подати повідомлення про прийняття на роботу?

Відповідь 5: Доброго дня! Роботодавці, юридичні або фізичні особи-підприємці, повинні подавати повідомлення про прийняття на роботу у разі укладання трудового договору чи контракту із найманим працівником.

Звертаємо увагу, якщо працівник раніше був оформлений сумісником, а стає основним працівником, працедавцю необхідно видати наказ про прийняття на роботу на основне місце роботи. Після оформлення наказу про прийняття на роботу необхідно сформувати Повідомлення, після подання якого працівник може приступати до роботи за посадою як основний працівник.

Таке повідомлення необхідно подати до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті.

Нагадаємо, що Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2021 року № 1392  «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 і від 17 квітня 2019 року № 328» з 5 січня 2022 року оновлено порядок заповнення та форму Повідомлення про прийняття працівника на роботу.