Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо питань застосування РРО та програмного РРО під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 25 травня 2021 о 09:26

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: Новокодацький, Чечелівський та Центральний райони м. Дніпра) повідомляє. Днями заступник начальника Правобережної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ключник Марина прийняла участь у сеансі телефонного зв’язку «гаряча лінія», де відповіла на питання щодо застосування РРО та програмного РРО (далі – ПРРО).

Питання 1: Доброго дня! Поясніть, будь ласка, яким чином можна передати чек покупцю при використанні ПРРО?                                             

Відповідь 1: Доброго дня. Відповідно до пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06 липня 1995 року(зі змінами) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції (далі – фіскальний чек), створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти). Суб’єктом господарювання фіскальний чек за оплачені товари (послуги) через ПРРО можливо надіслати покупцю такими способами: електронною поштою (E-mail), Viber, Telegram, WhatsApp, або SMS, при цьому на пристрої повинна бути встановлена відповідна програма. Відправлення повідомлення виконується в загальному порядку від імені власника SIM-карти. Про доставку фіскального чеку від продавця надходить SMS повідомлення. Разом з тим, суб’єкт господарювання може пересвідчитись, що покупець отримав фіскальний чек надіславши на наданий покупцем абонентський номер (Viber, Telegram, WhatsApp) та/або адресу його електронної пошти повідомлення із вимогою зворотнього інформування. 

Питання 2: Підкажіть, які електронні підписи потрібні для роботи з ПРРО?

Відповідь 2: Доброго дня. Для підписання всіх документів, які формуються програмним рішенням ПРРО, а саме направлення реєстраційних форм, відкриття (закриття) зміни, направлення фіскальних звітних чеків на фіскальний сервер та інші документи, необхідно застосовувати електронні підписи або печатки.

Питання надання електронного підпису (ЕЦП) та електронної печатки регулюються Законом України «Про електронні довірчі послуги» №2155-VIII від 05.10.2017

Якщо у платника податків, який планує використовувати ПРРО працює більше одного касира, то для відкриття/закриття зміни у ПРРО необхідно кожному касиру отримати електронний підпис. Інший варіант організації роботи – це отримання суб’єктом господарювання електронної печатки, яку при роботі з ПРРО може використовувати будь-який касир.

На офіційному інформаційному ресурсі кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» розміщено необхідні роз’яснення та зразки заповнення документів.

Питання 3: Які дії СГ, якщо він не закрив робочу зміну, але вже згенерував новий кваліфікований електронний підпис?

Відповідь 3:  Якщо суб’єкт господарювання (користувач) не закрив робочу зміну, але вже згенерував новий кваліфікований електронний підпис, то для роботи з ПРРО за новим ідентифікатором ключа, він повинен подати Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа про касира за формою J/F1391801 (далі – Повідомлення J/F1391801) з інформацією про новий ідентифікатор ключа з сертифікату, який використовується для підпису.      
 При цьому, в графі «Тип підпису» Повідомлення J/F1391801 необхідно вказати «Старший касир».            
 Якщо на момент формування нового кваліфікованого електронного підпису зміну на ПРРО було закрито, то в графі «Тип підпису» можна вказати «Касир». Водночас, рекомендуємо скасування електронних ключів касирів або їх сертифікатів виконувати після закриття зміни таким касиром.