В Марганецькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо переваг використання платниками податків електронних сервісів ДПС, зокрема, щодо подання звітності в електронному вигляді.
На запитання платників відповідала старший державний інспектор Марганецької ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Валентина Плахотник.
Питання. Які електронні сервіси ДПС допомагають в дистанційному спілкуванні з податковою службою?
Відповідь. В дистанційному спілкуванні з органами ДПС допомагають електронні сервіси ДПС:
- «Єдине вікно подання електронної звітності» - спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення, яке розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Головна/ Електронна звітність/ Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»;
- «Електронний кабінет» - інформаційно-телекомунікаційна система вхід до якої здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/, а також через вебпортал ДПС https://tax.gov.ua/.
Питання. Які переваги подання звітності в електронному вигляді?
Відповідь. Податковим кодексом України передбачено подання звітності в електронному вигляді і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів.
Перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.
Питання. Як в Електронному кабінеті створюється податкова декларація платника єдиного податку – ФОП?
Відповідь. Створення, редагування, підписання та надсилання податкової звітності здійснюється в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету.
При формуванні податкової декларації користувач самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми» та обирає необхідну форму податкової декларації за звітний період, щодо якого здійснюється звітування. В наступному вікні обирає «стан документа» та відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район».
Покрокову допомогу щодо створення електронних документів розміщено в відкритій частині Електронного кабінету у розділі «Допомога».
Питання. Де платник податків має змогу дізнаватися про зміни в законодавстві, слідкувати за наданням роз’яснень?
Відповідь. Про зміни в законодавстві, слідкувати за наданням роз’яснень, консультацій та іншої інформації платник податків має змогу в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (http://zir.tax.gov.ua/), де можливо передивитись «Запитання – відповіді з Бази знань»; «Нормативні та інформаційні документи»; «Останні зміни в законодавстві»; «Письмові консультації» тощо.