У рамках співпраці з територіальними громадами податківці провели засідання з представниками органів місцевого самоврядування.
Захід відбувся за участі начальника Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Володимира Малиновського, заступника начальника Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Юлії Пушко, начальника Нікопольського відділу камеральних перевірок управління виявлення та опрацювання податкових ризиків Володимира Джавуна, начальника Нікопольського відділу податків і зборів з юридичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування юридичних осіб Ольги Карнаух, міського голови Олександра Саюка та його заступниці – начальника управління економіки, фінансів та міського бюджету Олени Давидко.
Метою проведення зустрічі було обговорення напрямів взаємодії та співпраці податківців з органами місцевого самоврядування та платниками податків. Допомога та співпраця щодо удосконалення підходів адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та орендної плати за землю.
Сторони обговорили питання раціонального використання земельних ресурсів, повного обліку землекористувачів, необхідність проведення звірки щодо площ земельних ділянок, які використовуються суб’єкти господарювання у м. Нікополі для комерційної діяльності.
Володимир Малиновський запропонував створити спільну робочу групу по відпрацюванню об’єктів нерухомості та особливу увагу приділив актуалізації даних по об’єктах нерухомості. Адже обчислення податку для фізичних осіб здійснює контролюючий орган за місцем податкової адреси власника на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або за оригіналами відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності. Досить часто ця інформація не відповідає дійсності, тому необхідно провести інвентаризацію об’єктів та проінформувати громадян, що вони можуть звернутися з письмовою заявою до ДПС за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо об’єкта нерухомості, розміру загальної площі, пільги та ставки податку.
Крім того, з метою контролю надходжень, постійно виникає потреба в наданні інформації щодо новоукладених та зареєстрованих договорів оренди за землі державної та комунальної власності селищних територіальних громад.
Володимир Джавун відзначив, що отримана завчасно інформація щодо нових об’єктів, які розташовані на території селищної територіальної громади, надасть можливість отримати додаткові кошти до місцевого бюджету.
Надходження до місцевого бюджету за січень – лютий 2021 року склали 137,6 млн грн, в т.ч. податок на доходи з фізичних осіб – 99,1млн грн (72%), повідомила Ольга Карнаух.
Друге місце в надходженнях займає земельний податок та орендна плата, що складає 11,6 відсотки від загальної суми податкових надходжень до місцевого бюджету (15,9 млн гривень). Надходження по єдиному податку складають 14,8 млн грн або 10,8 відсотків, по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 2,3 млн гривень.
Також було розглянуто специфіку наповнення дохідної частини бюджету громади, легалізації трудових відносин та заробітної плати, робота з податковим боргом, обстеження торгових точок, власники яких мають ризики нелегальної реалізації підакцизних товарів, виявлення та залучення до оподаткування екологічним податком потенційних об’єктів тощо.
Учасники зустрічі відзначили, що лише під час діалогу і спільної системної роботи можливо досягти якісно нового рівня життя громадян Нікопольського району.
Наголосили на необхідності тісної взаємодії та співпраці між головами рад, податківцями, органами виконавчої влади району, взаємодопомоги у пошуку резервів податкових надходжень до місцевих бюджетів.