Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо податкового законодавства

опубліковано 03 березня 2021 о 10:33

Днями начальник Правобережного відділу організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Васецька Ольга прийняла участь у сеансі телефонного зв'язку «гаряча лінія», де відповіла на питання стосовно податкового законодавства.      

Питання 1: Вітаю. Поясніть, будь ласка, як зареєструвати ПРРО за допомогою Електронного кабінету?

Відповідь 1: Доброго дня. Програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО) можливо зареєструвати через Електронний кабінет. Для цього вам необхідно:

- за допомогою особистого ключа або інших способів електронної ідентифікації здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету, який розміщено за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login ;

- для реєстрації ПРРО знайти та створити електронний документ за формою № 1-ПРРО «Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій» (J/F1316602);

- при заповненні заяви за формою № 1-ПРРО необхідно вказати дані:

· в розділі 1 «Дія» обираємо комірку «Реєстрація»;

- в розділі 2 «Дані щодо суб’єкта голосування» зазначається:

· найменування/прізвище, ім’я, по батькові;

· податковий номер/серія (за наявності) та номер паспорта;

· ІПН (для платників ПДВ).

- в розділі 3 «Дані щодо господарської одиниці» зазначається:

Ідентифікатор об’єкта оподаткування та КОАТУУ (згідно з присвоєним суб’єктом господарювання при наданні Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність за формою № 20-ОПП). Для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку, у яких відсутні господарські одиниці у поле ідентифікатор об’єкта оподаткування проставляється значення «00000000» та в полі КОАТУУ – значення населеного пункту місця реєстрації;

·  назва господарської одиниці (ГО) – для відображення у розрахунковому документі;

·  адреса розміщення ГО (програмно-технічного комплексу самообслуговування) – для відображення у розрахунковому документі;

· назва платіжної системи (для платіжної організації платіжної системи (учасника платіжної системи)) – для відображення у розрахунковому документі за умови якщо суб’єкт господарювання є учасником такої платіжної системи;

- в розділі 4 «Дані щодо ПРРО» зазначається:

· тип ПРРО;

· назва ПРРО (як приклад «Каса», «Термінал», «ПТКС», «Сайт»);

· номер ПРРО – вказується номер ПРРО, який в межах кожної окремої господарської одиниці має бути унікальним;

· фіскальний номер ПРРО при виконанні дії «Реєстрація» не зазначається.

- в розділі 5 «У разі відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу здійснення розрахункових операцій до моменту належного встановлення зв’язку:» ставиться позначка:

·  не здійснюється (ПРРО не працює в режимі офлайн) – при застосуванні ПРРО виключно в режимі онлайн та у такому разі ПРРО не зможе працювати за відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу;

· здійснюється (ПРРО може працювати в режимі офлайн) – надає можливість застосовувати ПРРО за відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу;

· здійснюється (застосовується резервний РРО згідно з п.13 розділу V Порядку) – у такому випадку за відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу застосовується резервний РРО.

- в розділі 6 «Прошу до стандартної кількості (2 тис. фіскальних номерів) додатково видати фіскальні номери у кількості:» проставляється значення (тільки для ПРРО, які мають позначку «здійснюється (ПРРО може працювати в режимі офлайн)»).

- в розділі 6 «Підписант» зазначається посада та дані підписанта.

Виконуємо перевірку та у разі відсутності помилок, зберігаємо, підписуємо та направляємо Заяву на обробку.

Через короткий проміжок часу необхідно перевірити отримання квитанції про обробку Заяви, та у разі успішної обробки у квитанції отримуємо: «Документ прийнято» «Інформація – ПРРО «Назва каси» з локальним номером «Номер каси» призначено фіскальний номер «Фіскальний номер ПРРО»».

Наступним кроком є подання Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО) форма J/F1391801.

За умови попереднього подання та успішної обробки повідомлення про касирів за формою J/F1391801 можна здійснити завантаження програмного забезпечення ПРРО з офіційного вебпорталу ДПС, яке розміщено у банері «Програмні РРО» та доступні за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.

Вхід в ПРРО (додавання сертифікатів) здійснюється за допомогою ключа касира/старшого касира щодо якого суб’єкт господарювання подав Повідомлення за формою J/F1391801.

Питання 2: Доброго дня. Які ще електронні сервіси ДПС, окрім Електронного кабінету, можна використовувати, щоб спілкуватись з податковою дистанційно?                                                     

Відповідь 2: Доброго дня. Для платників на вебпорталі ДПС України запроваджено низку електронних сервісів, а саме:

- «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», за допомогою якого можна перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету;

- «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР)», в якому представлена офіційна позиція Державної податкової служби України по всіх напрямах чинного податкового законодавства. За допомогою цього сервісу платники мають змогу слідкувати за наданням роз'яснень та змінами у податковому законодавстві;

- Сервіс «Пульс» для надання інформації про неправомірні дії чи бездіяльність (можливі корупційні ризики) посадових осіб ДПС та її територіальних органів;

«Декларування громадян», де розміщені матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів;

- «Дані Реєстрів волонтерів АТО», які містять інформацію про фізичних осіб – благодійників;

- «Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг ІДД ДПС» для отримання безкоштовного  кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Питання 3: Вітаю. Як отримати витяг з реєстру платників єдиного податку?

Відповідь 3: Доброго дня. Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку (п. 299.9 ст. 299 ПКУ).

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп, які виявили бажання отримати витяг з реєстру платників єдиного податку, повинні звернутися із запитом про отримання такого витягу до податкового органу за місцем своєї податкової адреси.

Форми запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку затверджені наказом Міністерства Фінансів України від 16.07.2019 № 308 «Про затвердження форм заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, розрахунку доходу за попередній календарний рік, запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та витягу з реєстру платників єдиного податку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.09.2019 року за № 1054/34025.

Витяг діє до внесення змін до реєстру. За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету (http://cabinet.tax.gov.ua) підприємець – платник єдиного податку має можливість направити до органу ДПС разом із супровідним листом запит, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ). Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Під час спілкування з платниками податків Васецька Ольга звернула увагу щодо актуальності офіційних сторінок Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на сторінках соціальних мереж Facebook,  месенджерів Telegram та Viber.