Днями начальник Правобережного відділу організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Васецька Ольга прийняла участь у сеансі телефонного зв'язку «гаряча лінія», де відповіла на питання стосовно податкового законодавства.
Питання 1: Доброго дня. Чи може ФОП – платник єдиного податку, подати податкову декларацію через Електронний кабінет, якщо так – то як саме?
Відповідь 1: Доброго дня. З 01 січня 2021 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 09.12.2020 № 752 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (далі – Наказ № 752), згідно з яким внесено зміни, зокрема, до форми податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – Декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 зі змінами та доповненнями.
Декларація за оновленою формою, у редакції Наказу № 752, подається за податкові звітні періоди 2021 року (п. 2 Наказу № 752).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
У відкритій частині Електронного кабінету у розділі «Допомога» розміщено покрокову допомогу щодо створення електронних документів за допомогою режиму «Введення звітності».
В режимі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету користувач має можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати, зокрема, наступні форми Декларації:
- за кодом форми F0103306;
- за кодом форми F0103404 (річна – для платників єдиного податку першої та другої груп).
При формуванні Декларації користувач самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми» та обирає необхідну форму податкової декларації (наприклад, F0103306) за звітний період, щодо якого здійснюється звітування. В наступному вікні обирає «стан документа» та відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район».
Питання 2: Які документи необхідно надати, щоб отримати податкову знижку на навчання?
Відповідь 2: Доброго дня. Отримати податкову знижку можуть батьки студентів-контрактників, або працюючі студенти. Перелік документів, що необхідні для отримання податкової знижки на навчання:
– декларація про майновий стан і доходи;
– копія паспорта особи, яка подає декларацію;
– копія ідентифікаційного коду особи, яка подає декларацію;
– копія паспорта студента;
– довідка з навчального закладу про період навчання, кількість навчальних місяців, в звітному (календарному) році та суми сплачених коштів за вказаний період;
– копії квитанцій та/або платіжних доручень сплачених за навчання в звітному періоді;
– довідка про заробітну плату (форма - 3) за звітний період, з обов’язковим включенням сум податків, які утримуються із заробітної плати та суми пільги, якщо є;
– копія документу із зазначенням реквізитів для перерахування коштів;
– заява на перерахування коштів;
– копія договору про навчання;
– копія свідоцтва про народження студента.
Питання 3: Чи потрібно застосовувати РРО при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку?
Відповідь3: Доброго дня. Відповідно до п. 12 ст. 9 Закону № 265 РРО/ПРРО та РК не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо). При здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО або програмного РРО є обов’язковим. При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО або ПРРО не застосовується.
Питання 4: Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, як я можу перевірити розрахунковий документ, виданий ПРРО, що працює в режимі в офлайн?
Відповідь 4: Доброго дня. У випадку, коли операція проводиться у режимі офлайн, то у розрахунковому документі (чеку), який проведено через ПРРО, має обов’язково бути наявна позначка про проведення розрахункової операції в режимі офлайн. Перевірити наявність цього чеку в базі даних ДПС можливо через Електронний кабінет після завершення роботи ПРРО в режимі офлайн та передачі ним чека/чеків до фіскального сервера. Інформація про фіскальні номери, що увійшли до діапазону для використання ПРРО, що працює у режимі офлайн, буде оприлюднена в Електронному кабінеті із зазначенням даних про фіскальний номер ПРРО та про суб’єкта господарювання, для ПРРО якого зарезервовано фіскальні номери.
Питання 5: Вітаю. Поясніть як застосовувати єдиний рахунок для сплати податків?
Відповідь 5: Доброго дня. Для переходу на сплату податків за допомогою єдиного рахунку, Вам необхідно:
1) через Електронний кабінет подати «Повідомлення про використання єдиного рахунку» за формою J/F 1307001;
2) отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок;
3) надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення одержувачів або з визначенням одержувачів.
Платники, які не подали Повідомлення за формою J/F 1307001, продовжують сплачувати платежі безпосередньо на бюджетні/не бюджетні рахунки. Платник податків має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом року. У разі відмови платника податків від використання єдиного рахунку таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.
Під час спілкування з платниками податків Васецька Ольга звернула увагу щодо актуальності офіційних сторінок Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на сторінках соціальних мереж Facebook, месенджерів Telegram та Viber.