Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про новації податкового законодавства під час сеансу "гаряча лінія"

опубліковано 17 лютого 2021 о 11:31

Днями начальник Амур – Нижньодніпровської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Портянніков Олександр провів сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія" на тему "Новації податкового законодавства. Декларування громадян. Право громадян на податкову знижку», де відповів на запитання платників податків:

Питання 1. Чи змінилися можливості Електронного кабінету у зв’язку з набранням чинності Законом № 466?

Відповідь 1. Законом № 466 внесено зміни, якими вдосконалюється функціонування Електронного кабінету, а саме:

- розширено перелік документів, які можуть бути отримані платником податків за допомогою Електронного кабінету (повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації, деякі документи за результатами перевірок, індивідуальні податкові консультації тощо);

- уточнено порядок доставки документа в електронній формі до платника через Електронний кабінет;

- надано платникам можливість подавати в електронному вигляді повідомлення (з документальним підтвердженням фактів) для виправлення неточної, неповної або застарілоїі нформації про себе, доступ до якої надається йому через Електронний кабінет;

- врегульовано організаційні процеси, пов’язані з формуванням та прийманням звітності, поданої засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Питання 2.  Які переваги подання звітності в електронному вигляді

Відповідь 2. Податковим кодексом України передбачено поданння звітності в електронному вигляді  і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів.

Перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.

Питання 3. Чи заповнює та подає підприємець на загальній системі оподаткування додаток Ф2 до податкової декларації про майновий стан і доходи, якщо протягом звітного періоду дохід від підприємницької діяльності не отримувався?

Відповідь 3. Якщо протягом звітного періоду фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування діяльність не вела та дохід від підприємницької діяльності не отримувала, проте має інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи, то вона подає податкову декларацію про майновий стан і доходи та додаток Ф2 до неї, у якому всі графи прокреслює.

У разі, якщо протягом звітного періоду фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування діяльність не вела та дохід від підприємницької діяльності не отримувала, та не має інших доходів з джерел їх походження з України та іноземних доходів, то в неї не виникає обов’язку щодо подання податкової декларації та додатку Ф2 до неї.

Питання 4. Протягом якого періоду потрібно подати звіт по єдиному внеску підприємцю, який припиняє свою діяльність?

Відповідь 4. У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності підприємець, в т. ч. платник єдиного податку, зобов’язаний подати сам за себе Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску.

Така звітність подається згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну України від 14.04.2015 №435.

Звіт подається із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності. Звіт подається протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Термін сплати зобов’язань, визначених ФОП у звіті з позначкою «ліквідаційний», настає в день подання такого звіту, тож єдиний внесок повинен бути сплачений до дати подання звіту включно.

Питання 5. Чи має право скористатися податковою знижкою за іпотечним кредитуванням один із членів подружжя за вибором, коли об’єкт іпотеки знаходиться у спільній власності?

Відповідь 5. Відповідно до п. 175.1 ст. 175 Податкового кодексу України платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.

Тобто, право включити до складу податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом має той член подружжя, який є позичальником такого кредиту.

Питання 6. Які фінансові санкції передбачено з 1 січня 2021 року у разі незастосування реєстратора розрахункових операцій?

Відповідь 6. Тимчасово, до 1 січня 2022 року, санкції, визначені пунктом 1 статті 17 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: у разі проведення розрахункових операцій з використанням РРО, програмних РРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), не проведення розрахункових операцій через РРО та/або програмні РРО, застосовуються в таких розмірах:

10 % вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;

50 % вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.