Днями відбувся брифінг в.о. начальника Кам’янського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Яни Татарулі для місцевих медіа про новації податкового законодавства в умовах воєнного стану.
Нагадала про створену на базі Головного управління ДПС у Дніпропетровській області електронну скриньку комунікаційної податкової платформи за адресою dp.ikc@tax.gov.ua, на яку представники бізнесу можуть звернутись з нагальними питаннями стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС.
Під час заходу податківиця інформувала платників про новації податкового законодавства, основні аспекти Національної стратегії доходів до 2030 року, реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі України, переваги використання системи управління комплаєнс-ризиками та правила звільнення від податкових зобов'язань для ФОПів, які мобілізовані. Також для надання консультацій мобілізованим, демобілізованим фізичним особам та/або членам їх родин в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області працюють номери телефонів «гарячих ліній».
Звернула увагу, що в Україні триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом минулого року, яка стартувала 1 січня 2025 року, та про обов’язок платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування сплачувати військовий збір та єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Яна Татаруля нагадала, що за порушення правил сплати (перерахування) сум військового збору настає відповідальність.
Податківиця повідомила, що у межах створення Електронної інформаційної системи (Електронного Уряду) функціонує Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, доступ до якого здійснюється через вебпортал ДПС або безпосередньо через будь-яку пошукову систему в мережі інтернет.
Акцентувала увагу щодо збереження та потреби створення нових робочих місць, недопущення фактів тіньової зайнятості та випадків порушень законодавства про оплату праці, особливо у частині виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством мінімум та щодо роботи консультаційних центрів з питань реєстрації податкових накладних та інше.
Також цікавили питання щодо оподаткування виплат благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам (далі - ВПО), питання застосування податкової знижки, у т.ч. ВПО, легалізації заробітної плати, новації у законодавстві, пов’язані зі сплатою/поверненням платежів, та їх практичне застосування та плата за землю, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, правила звільнення від податкових зобов'язань для ФОПів, які мобілізовані та інше.
Фахівчиня нагадала платникам про альтернативні шляхи отримання послуг та сервісів ДПС – через Електронний кабінет та мобільний застосунок «Моя податкова».
Яна Татаруля поінформувала, що з метою створення комфортних умов для платників податків – фізичних осіб та спрощення процедури подання декларації про майновий стан і доходи, діє сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» у приватній частині Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/) і закликала звертатися до Сервісу «Пульс» Державної податкової служби України, що приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо неправомірних дій або бездіяльності, можливих корупційних правопорушень у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДПС та її територіальних органів.