Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо можливості дослідження питання трансфертного ціноутворення в ході планової перевірки

, опубліковано 04 квітня 2017 о 17:47

Щодо можливості дослідження питання трансфертного ціноутворення в ході планової перевірки.

Податковий контроль за встановленням відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки" здійснюється шляхом моніторингу контрольованих операцій, опитування з питань трансфертного ціноутворення та проведення перевірок з питань дотримання платником податків принципу "витягнутої руки" (пп. 39.5.1 п.39.5 ст.39 Кодексу.

Відповідно до пп.39.5.2 п.39.5 ст.39 Кодексу перевірка з питань дотримання платником податків принципу "витягнутої руки" проводиться відповідно до положень глави 8 розділу II цього Кодексу з урахуванням особливостей, визначених цією статтею.

Абзацом третім пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Кодексу не може бути предметом планової документальної перевірки питання дотримання платником податків принципу "витягнутої руки". Враховуючи норми Кодексу, питання дотримання платником податків принципу "витягнутої руки" може бути предметом лише позапланової перевірки.

Порядок проведення перевірки з питань дотримання платником податків принципу "витягнутої руки" встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Таким чином, предметом документальної позапланової перевірки з питань дотримання платником податків принципу "витягнутої руки" є встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки".

Дослідження питання своєчасності подання звіту про контрольовані операції або включення до нього всіх контрольованих операцій не є перевіркою контрольованих операцій у розумінні підпункту 39.5.2 п.39.5 ст.39 Кодексу, оскільки предметом такого дослідження не є дотримання платником податків принципу "витягнутої руки".

Метою такого дослідження є встановлення факту повноти та своєчасності декларування контрольованих операцій.

Враховуючи вищенаведене, питання щодо своєчасності подання звіту про контрольовані операції, включення до нього всіх контрольованих операцій може досліджуватись в ході планових і позапланових перевірок.

Щодо зворотної дії закону та відповідальності за неподання звіту.

Частиною другою статті 58 Конституції України від 28.06.1996 №254к/96-ВР передбачено, що ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

Відповідно до абз.5 п.120.3 ст.120 Кодексу (у редакції, що діє з 13.08.2015) сплата таких фінансових санкцій (штрафів) не звільняє платника податку від обов'язку подання звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення.

Таким чином, у разі встановлення в 2016 році факту неподання звіту про контрольовані операції за результатами перевірки платника податків та застосування до нього фінансових санкцій, такий платник зобов'язаний був подати звіт про контрольовані операції.

Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" внесено зміни до п.120.3 ст.120 Кодексу, якими передбачено відповідальність за неподання платником податків звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту) після спливу 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу (штрафів), а саме накладення штрафу у розмірі 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожен календарний день неподання звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту).

Відповідно до п.11 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень. щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Таким чином, застосування штрафної санкції за неподання платником податків звіту про контрольовані операції після спливу 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу (штрафів), передбаченого п.120.3 ст.120 Кодексу не суперечить вимогам частини  другої статті 58 Конституції України та не є зворотною дією закону у часі.

Щодо нарахування штрафної санкції відповідно до абз. 6-7 п.120.3 ст.120 Кодексу.

У разі, якщо платник податків (після застосування до нього штрафних санкцій, визначених абзацами першим-четвертим п.120.3 ст.120 Кодексу), продовжує не виконувати свій обов'язок із подання звіту про КО/документації з ТЦ, контролюючий орган повинен застосувати штрафні санкції, визначені абзацами шостим та сьомим п. 120.3 ст. 120 Кодексу, що розраховуються за кожний календарний день неподання звітності, розпочинаючи з 41-го календарного дня після дня:

отримання податкового повідомлення-рішення платником - у випадку, якщо платник податків сплатив штраф за неподання податкової звітності (не включення всіх операцій до звіту);

закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання судовим рішенням законної сили (на користь контролюючого органу) - у випадку, якщо платник податків оскаржував податкове повідомлення-рішення за штрафною санкцією щодо неподання податкової звітності (не включення всіх операцій до звіту).

Зважаючи на те, що термін 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу сплинув у 2016 році, нарахування штрафної санкції відбуватиметься з моменту набуття чинності Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (з 01.01.2017) по дату подання звіту про контрольовані операції.

Крім того, ДФС України листом від 10.02.2017 №3282/7/99-99-14-01-02-17 надано роз’яснення щодо застосування штрафних санкцій за порушення вимог п.39.4 ст. 39 Кодексу (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/transfertne-tsinoutvorenn/listi-rozyasnennya/71431.html).

Податкова консультація - допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування нарахування та сплати податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган (підпункт 14.1.172 пункт 14.1 стаття 14 Кодексу).

Згідно з положеннями статті 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Для отримання необхідної інформації і вичерпних відповідей з питань податкового законодавства радимо Вам у подальшому звертатись до контролюючого органу, в якому Ви, як платник податків перебуваєте на обліку та Інформаційно – довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України за багатоканальним телефонним номером 0-800-501-007 (безкоштовно із стаціонарних телефонів). Режим роботи Інформаційно - довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України з 8 год.00хв. до 20 год.00хв. щоденно, крім суботи та неділі. Відповіді також надаються Контакт-Центром Державної фіскальної служби України факсом та електронною поштою через мережу Інтернет (idd@minrd.gov.ua).