Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо достатності та відповідності установчих документів вимогам чинного податкового законодавства з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр)

, опубліковано 14 грудня 2016 о 15:20

Підпунктом 14.1.121 п.14.1 ст.14 Кодексу зазначено, що неприбуткові підприємства, установи та організації - неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.

Так, згідно положень п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Кодексу, неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі  припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;

внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Обов’язковою умовою для неприбуткової організації є  використання своїх доходів (прибутків), виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 Кодексу).

Згідно положень п.133.4.6 п.133.4 ст.133 Кодексу, до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені :

- житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом).

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440, яка набула чинності з 16.07.2016, затверджено «Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру»  (далі – Постанова №440 та Порядок).

 Пунктом 6 Порядку визначено, що для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань», а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Контролюючий орган може проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах, щодо відповідності вимогам, встановленим Податковим кодексом України та законодавством, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації (п.6 Порядку).

Тобто, при віднесенні житлово-будівельного кооперативу до категорії осіб, що не є платниками податку на прибуток та відповідно включенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій  контролюючі органи перевіряють установчі документи такої організації на предмет відповідності вимогам, визначених податковим законодавством, а саме  п.133.4 ст.133 Кодексу.

У разі невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п.133.4 ст.133 Кодексу (п.7 Порядку) контролюючий орган відмовляє такій організації у включенні до Реєстру (п.8 Порядку).

При детальному розгляді, в межах компетенції, Статуту ОК «ЖБК «Перемога-1» (далі - Статут) встановлено, що установчими документами дотримані вимоги п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Кодексу.

Дата прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку, що належить до I - III категорій складності, підтверджена зареєстрованою 25.10.2016 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області Декларації про готовність до експлуатації об’єкта за №ДП 143162990687, що відповідає положенням ст.39 Закону України від 17.02.2011 №3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»

Факт спорудження будинку за рахунок коштів ОК «ЖБК «Перемога-1» на земельній ділянці, переданій в оренду ТОВ «ЗЕМ-ТОРГ», підтверджено договором від 15.05.2015 №13/05/15, укладеним між ОК «ЖБК «Перемога-1» та ТОВ «ЗЕМ-ТОРГ».

Враховуючи вищевикладене, ГУ ДФС у Дніпропетровській області вважає, що вищенаведений пакет документів, разом з заявою 1-РН ОК «ЖБК «Перемога-1» є достатнім для подання до контролюючого органу  з метою  включення організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

Додатково:

Податкова консультація - допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування нарахування та сплати податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган (пп.14.1.172 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Згідно з положеннями ст.52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Для отримання консультацій з питань податкового законодавства радимо Вам у подальшому звертатись в усній формі до контролюючого органу, в якому Ви, як платник податків перебуваєте на обліку, в письмовій формі до контролюючих органів в областях та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, а також із запитами до Інформаційно – довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України за багатоканальним телефонним номером 0-800-501-007 (безкоштовно із стаціонарних телефонів). Режим роботи Інформаційно - довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України з 8 год.00хв. до 20 год.00 хв. щоденно, крім суботи та неділі. Відповіді також надаються Контакт-Центром Державної фіскальної служби України факсом та електронною поштою через мережу Інтернет (idd@minrd.gov.ua).