Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо застосування РРО

, опубліковано 02 грудня 2015 о 10:58

Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області розглянуло Ваш лист (вх. №17292/10 від 16.11.2015 року) щодо застосування РРО та в межах компетенції повідомляє наступне.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій суб’єктами господарювання в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі визначено Законом України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями) (далі-Закон №265).

Статтею 3 Закону № 265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані застосовувати РРО, що включені до Державного реєстру РРО, з додержанням встановленого порядку їх застосування.

Пунктом 8 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону № 265 передбачено, що з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), РРО з купівлі-продажу іноземної валюти.

До 1 січня 2016 року дозволяється використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам’яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.

Таким чином, користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 електронних контрольно-касових апаратів, що подають до органів фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій  (Z-звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

Слід зазначити, що абзац 3 статті 12 розділу ІІІ Закону № 265 містить наступну норму : «У разі зміни законодавчих вимог до використання реєстратора розрахункових операцій виробник (постачальник) зобов’язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання реєстратора розрахункових операцій.»

Отже, якщо зареєстрований у органах ДФС до 01.01.2015 РРО МІНІ 500 МЕ буде доопрацьований і забезпечуватиме подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, такий РРО може використовуватись з 01.01.2016.

Довідково:

Податкова консультація - допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган (пп.14.1.172 п.14.1 ст.14 ПКУ).

* Крім того, повідомляємо, що главою 3 розділу II ПКУ визначено порядок надання контролюючими органами податкових консультацій та наслідки їх застосування платником податків.

Так, відповідно до статті 52 глави 3 розділу II цього Кодексу за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Відповідно до пункту 52.5 статті 52 ПКУ контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Отже, для отримання податкової консультації індивідуального характеру та вичерпних відповідей з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства (у вигляді певних порад, рекомендацій, надання інформації, розкриття змісту закону, пояснення термінів тощо) та ведення податкового обліку, радимо Вам у подальшому звертатися до відповідного територіального контролюючого органу державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області, якою здійснюється адміністрування відповідних податків (зборів) та в якій платник податків, Ви або Ваше підприємство перебуваєте на обліку, а також до Інформаційно-довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України за багатоканальним телефонним номером 0-800-501-007 (безкоштовно із стаціонарних телефонів). Режим роботи Інформаційно-довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України з 08год. 00хв. до 20год. 00хв. щоденно, крім суботи та неділі. Відповіді також надаються Контакт-Центром Державної фіскальної служби України факсом та електронною поштою через мережу Інтернет (іdd@minrd.gov.ua).