Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо роз'яснення окремих норм податкового законодавства

, опубліковано 16 червня 2016 о 09:29

Відповідно до критеріїв, визначених підпунктом 14.1.24 пункту 14.1 статті 14, та згідно з пунктом 64.7 статті 64 Кодексу, в установленому порядку платника податків включено/не включено до Реєстру великих платників податків на наступний рік, унаслідок чого змінюється основне місце обліку платника податків, контролюючі органи здійснюють переведення такого платника податків до/з контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, з урахуванням особливостей, визначених пунктом 10.22 «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 31.08.2015 №747 "Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 17.09.2015 за №1113/27558 (далі - Порядок №1588).

Згідно з пунктом 63.3 статті 63 Кодексу з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Взяття на облік за неосновним місцем обліку платників податків здійснюється відповідно до розділу VII Порядку №1588.

Пунктом 7.1 розділу VII Порядку №1588 визначено, що якщо відповідно до законодавства у платника податків, окрім обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов'язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

 

Щодо сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб.

 

Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено статтею 168 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), відповідно до якої податок підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі - Бюджетний кодекс).

Відповідно до статті 64 Бюджетного кодексу податок на доходи фізичних осіб, який сплачується податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі.

Враховуючи викладене вище, податок на доходи фізичних осіб, який сплачується юридичною особою, зараховується до відповідного бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням).

        

Щодо сплати (перерахування) військового збору.

 

Статтею 29 Бюджетного кодексу визначено перелік доходів, що включаються до складу доходів Державного бюджету України.

До доходів Державного бюджету України включаються доходи бюджету, за винятком тих, що згідно зі статтями 64, 66, 69 та 71 Бюджетного кодексу закріплені за місцевими бюджетами (пункт 29.1 статті 29 Бюджетного кодексу).

Військовий збір, що сплачується (перераховується) згідно з пунктом 16 1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу, належить до доходів загального фонду Державного бюджету України (пунктом 29.2 статті 29 Бюджетного кодексу).

Водночас відповідно до підпункту 1.4 пункту 16 1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 Кодексу.

Згідно з підпунктом 168.4.1 пункту 168.4 статті 168 Кодексу податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету відповідно до Бюджетного кодексу.

Так, статтею 64 Бюджетного кодексу визначено, що податок на доходи фізичних осіб податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.

Однак норма регламентує порядок перерахування податку до місцевого бюджету, а оскільки військовий збір зараховується до державного бюджету, зазначена норма не може бути застосована для військового збору.

Таким чином, юридична особа перераховує за себе військовий збір на рахунки відкриті, в контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків.

 

Щодо подання податкового розрахунку за формою №1ДФ.

 

Відповідно до підпункту "б" пункту 176.2 статті 176 Кодексу особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4.

Пунктом 64.7 статті 64 Кодексу встановлено, що великий платник податків, щодо якого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийнято рішення про переведення на облік у контролюючий орган, що здійснює супроводження великих платників податків, чи інший контролюючий орган, після взяття його на облік за новим місцем обліку зобов'язаний сплачувати податки за місцем попереднього обліку у контролюючих органах, а подавати податкову звітність та виконувати інші обов'язки, передбачені Кодексом, за новим місцем обліку.

Отже, до закінчення 2015 року юридична особа зобов'язана подавати податковий розрахунок за формою №1ДФ до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням.

Якщо у 2016 році юридична особа стає на облік, зокрема, до СДПІ з ОВП у м. Дніпропетровську МГУ ДФС, податковий розрахунок за формою  №1ДФ вона подає за себе до контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників.