Особливості ліцензування операцій з реалізації підакцизних товарів та зберігання пального – у фокусі уваги онлайн зустрічі фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) з представниками бізнесу, яка відбулася за участю очільниці податкової служби області Теодозії Чернецької.
«Інформаційні заходи, що проводяться фахівцями податкової Дніпропетровщини, направлені на обговорення актуальних питань податкового законодавства та його новацій. Адже законодавча обізнаність платників – це основа для роботи бізнесу у рамках правового поля», – зазначила Теодозія Чернецька.
Наразі у Дніпропетровській області діє близько 20 тис. ліцензій. Левова частка з них припадає на роздрібну торгівлю алкогольними напоями – 9 010 ліцензій, тютюновими виробами – 6 770 ліцензій та на зберігання пального – 3 417 ліцензій.
Під час діалогу особливу увагу приділи новаціям законодавства. З 1 жовтня 2025 року запроваджено вимоги щодо мінімального розміру заробітної плати у сфері роздрібної торгівлі алкоголем, тютюном, рідинами для електронних сигарет та пальним. Вона має становити не менше ніж 1,5 – 2 мінімальні заробітні плати у залежності від місця розташування об’єктів торгівлі та їх площ.
Серед важливих питань зустрічі правила отримання ліцензій на торгівлю підакцизними товарами, звітування та дедлайни сплати за ліцензії.
Податківці наголосили, що суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити сплату чергової річної плати або щоквартальної частини річної плати за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до початку кожного наступного річного (квартального) періоду та повідомити відповідний орган ліцензування про внесення чергового платежу за ліцензію в паперовій або в електронній формі.
Контроль за ринком підакцизних товарів спрямований на неухильне виконання законів під час ведення бізнесу у цій сфері, аби забезпечити своєчасну та у повному обсязі сплату обов’язкових платежів до бюджетів усіх рівнів.
Окрім того, платникам розповіли про сучасні формати комунікацій з податковою, детально зупинилися на сервісі нового формату – Офіс податкових консультантів. Його ключове завдання – оперативне і безоплатне надання платникам консультацій з податкових питань.
Податкова Дніпропетровщини продовжує працювати над створенням комфортних умов для бізнесу, надаючи їм підтримку через роз’яснення, консультації та удосконалення сервісів.