Сьогодні бізнес, який працює і наповнює бюджети, потребує від держави максимальної підтримки. Інформаційно-роз’яснювальна робота податкової служби Дніпропетровщини спрямована на оперативне доведення до суб’єктів господарювання новацій і важливих законодавчих норм, а отже – і на запобігання виникненню ризиків щодо порушень платниками податкового законодавства.
Минулий тиждень був насичений заходами, які податківці проводили у Дніпропетровському регіоні: обговорення нагальних тематик з представниками бізнесу відбувалось під час засідань «круглих столів», семінарів та зустрічей.
Так, засідання «круглих столів» пройшли у м. Дніпро, м. Кам’янське, м. Павлоград, м. Синельникове, сел. Софіївка та с. Лозуватка.
Головною тематикою спілкування стала робота Офісу податкових консультантів (Офіс) – нового формату діяльності податкової служби. Усього таких Офісів в Україні – 20, один з яких – на Дніпропетровщині. Усі вони одночасно запрацювали з 08.09.2025. Платників ознайомили з режимом, форматами та принципами роботи Офісу. Податківці акцентували, що податкова служба, як служба транспарентна, дотримується принципів інклюзивності та безбар’єрності, вчасно реагує на запити суспільства, працює на випередження, допомагає у непростих сьогоднішніх умовах бізнесу і громадянам. Це вимоги сучасності і наразі головна задача податківців – забезпечити своєчасне, повне та зрозуміле інформування платників, запобігти порушенням законодавства та зменшити кількість конфліктних ситуацій, перетворивши податкову взаємодію з бізнесом та громадянами на партнерство.
З платниками також обговорили актуальні питання законодавства, зокрема нагадали, що залишилось менше трьох місяців, протягом яких громадяни, які мають право на податкову знижку, можуть подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками минулого року. Така декларація подається по 31 грудня 2025 року (включно).
На семінарах, проведених для представників бізнесу м. Дніпра, м. Самар, м. Кам’янське та м. Нікополь йшлося про візію, цілі та принципи Національної стратегії доходів до 2030 року (НСД). Також, фахівці податкової поінформували аудиторію про порядок, що визначає механізм реалізації експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) у Державній податковій службі України, а також про нові підходи до управління податковими ризиками. Наголосили, що впровадження НСД є одним із ключових напрямів реформування податкової системи, спрямованого на підвищення ефективності адміністрування, зміцнення фіскальної стабільності та модернізацію підходів у сфері податкової політики.
Крім того, на семінарах під час комунікацій розглянули правила звільнення від податкових зобов'язань для ФОПів, які мобілізовані або підписали контракт на проходження військової служби, акцентували увагу на обов’язку суб’єктів господарювання застосовувати РРО/ПРРО під час здійснення розрахункових операцій.
Тематика взаємодії платників з податковою службою дистанційно, зокрема за допомогою сервісу ДПС «Електронний кабінет», та робота сервісу «Пульс» – у фокусі уваги діалогу.
З представниками бізнесу м. Нікополь податківці провели зустріч, на якій основна тематика – новації податкового законодавства. Податківці, зокрема ознайомили суб’єктів господарювання із нормами, запровадженими законами України від 16 липня 2025 року № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства» та від 21 серпня 2025 року № 4577-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки підприємств оборонно-промислового комплексу». Також під час заходу говорили про легалізацію трудових відносин. Зокрема, особливу увагу приділили питанням оформлення трудового договору і соціальним гарантіям, які мають наймані працівники у разі офіційного оформлення на роботу.
Сьогодні сервісне обслуговування платників – це доступність кожного до послуг, що надаються податковою службою, максимальна підтримка людей з інвалідністю та залучення їх до бізнес-середовища, а також застосування електронних ресурсів ДПС.
Працівниками Верхньодніпровського сектору обслуговування платників Кам’янської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) у рамках регламенту роботи мобільного ЦОПу, здійснено виїзд до ЦНАПу виконавчого комітету Вільногірської міської ради.
Крім того, з метою наближення адміністративних та інших публічних послуг до платників, а також для оперативного вирішення актуальних запитів мешканців Криворізької громади, фахівці Криворізької ДПІ ГУ ДПС спільно з мобільним офісом Центру надання адміністративних послуг «Віза» Криворізької міської ради здійснили виїзд до Комунального підприємства «Криворізький психоневрологічний диспансер».
Під час вищезазначених виїздів податківці:
- роз’яснювали громадянам порядок отримання адміністративних послуг;
- інформували про можливість електронної взаємодії з податковою службою;
- приймали:
▪ заяви: про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків; на звірку щодо земельному податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; про бажання отримувати документи через Електронний кабінет;
▪ декларації про майновий стан і доходи, видано картки платника податку;
- надавали консультації тощо.
Безбар’єрний простір – це комфортне і доступне середовище для кожної людини. Сьогодні податкова служба є максимально відкритою до діалогу і взаємодії з платниками. І нові формати податкового сервісу орієнтовані на комунікацію з платниками за принципами рівних можливостей, поваги та інклюзії. Адже наша спільна мета, щоб економіка країни працювала, а для цього необхідно, щоб податки сплачувались своєчасно кожним платником і бюджети отримували кошти.