Робота консультаційного центру з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – консультаційний центр) має результати: менше ризикових платників, зрозумілі дорожні карти дій, більше врахованих таблицьданих платників податку на додану вартість (Таблиця даних).
Так, з початку функціонування консультаційного центру (з 04.02.2025) регіональною комісією враховано 1 089 Таблиць даних, що складає 55,4 відс. від загальної кількості поданих Таблиць і свідчить про ефективну діяльність такого центру.
Завдяки вжитим заходам показник зупинених податкових накладних/розрахунків коригування (ПН/РК) демонструє тенденцію до зниження: з 1,1 відс. – на початку року до 0,73 відс. – на поточний момент.
Робота консультаційного центру дає змогу платникам податків краще орієнтуватися у нормативних вимогах та уникати типових помилок при поданні Таблиць даних, документів для розблокування ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).
За час діяльності консультаційного центру станом на 01.06.2025 розблоковано 33 534 ПН/РК (станом на 01.05.2025 – 25 452 ПН/РК), з переліку ризикових виключено 948 платників ПДВ (станом на 01.05.2025 – 688 платників).
Також позитивним результатом роботи консультаційного центру є стабільна динаміка зменшення загальної кількості платників податків, віднесених до переліку ризикових. Якщо станом на 01.01.2025 таких суб’єктів господарювання (СГ) було 2 937, то вже на 01.06.2025 їх кількість скоротилася до 1 751 (зменшилась на 40,4 відсотків). Це є свідченням підвищення ефективності заходів, здійснених консультаційним центром, з протидії ризиковим операціям.
Формати комунікацій консультаційного центру Дніпропетровщини з платниками:
- онлайн зустрічі засобами ZOOM-конференції та особисті офлайн зустрічі з метою надання фахової інформаційної підтримки у питанні виключення з переліку ризикових,зокрема, шляхом розробки та надання дорожніх карт щодо необхідних дій для виходу платника із ризикової категорії;
- консультування у телефонному режимі під час звернення СГ на номери «гарячих ліній» консультаційного центру стосовно причин зупинення ПН/РК в ЄРПН, критеріїв ризиковості, правильності подання документів і механізму розблокування ПН/РК.
Так, за період діяльності консультаційного центру здійснено 908 заходів по взаємодії податкової служби Дніпропетровщини з 1 287 СГ, з яких:
- 31 – офлайн зустрічі;
- 19 – онлайн зустрічі (кількість учасників 398);
- 858 – надання роз'яснень платникам у телефонному режиміза їх зверненням на номери «гарячих ліній».
Консультаційний центр продовжує надавати комплексну допомогу бізнесу у вирішенні питань зупинення реєстрації податкових накладних та виведення СГ із категорії ризикових.
Консультаційний центр – один із ефективних механізмів, що підвищує довіру бізнесу до податкової.