Криворізькою північною ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ДПІ ГУ ДПС) 21 червня 2023 року з метою забезпечення зручних та доступних умов для отримання послуг і сервісів фізичним та юридичним особам, розширення кола суб’єктів звернень, які мають можливість звернутись до мобільного Центру обслуговування платників (мобільний ЦОП), проведено виїзд до Прозорого офісу соціальних послуг Тернівської районної у місті Кривому Розі ради.
Роботу мобільного ЦОПу забезпечили начальник ДПІ ГУ ДПС Ганна Познякова, заступник начальника ДПІ ГУ ДПС Ігор Тимченко та головний державний інспектор ДПІ ГУ ДПС Юлія Полякова, яка виконувала функції модератора.
Під час спілкування з відвідувачами мобільного ЦОПу Ганна Познякова зосередила увагу на питаннях виконання функцій податкового агента під час використання праці найманих осіб, визначених статтею 168 Податкового кодексу України, зауваживши, що легалізація ринку праці сьогодні зміцнює обороноздатність країни і бюджетні можливості громад. Наголошено, що оформлення трудових відносин – це забезпечення мінімальних соціальних гарантій найманих осіб.
Відвідувачі мобільного ЦОПу проінформовані про зміни, внесені до Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах.
Також, обговорювалась низка актуальних питань сьогодення, зокрема, застосування РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також щодо застосування резервного РРО при роздрібній торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що застосовуються в електронних сигаретах, або пальним; порядок та способи подання звітності до контролюючих органів; сервісне обслуговування платників, зокрема надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування у період дії воєнного стану в Україні.
Роботу мобільного ЦОПу координувала модератор. Податківець акцентувала увагу на використанні сучасних інформаційних технологій для забезпечення взаємодії платників податків і органів ДПС та наданні можливості навіть у період воєнного стану реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування у режимі онлайн, на перевагах дистанційного спілкування з податковими органами із застосуванням можливостей Електронного кабінету та інших електронних сервісів ДПС України.
Ігор Тимченко більш детально зупинився на питаннях подання звітності засобами Електронного кабінету (cabinet.tax.gov.ua). Зазначив, що приватна частина Електронного кабінету надає можливість платникам створити електронні документи звітності, перевірити, підписати та надіслати їх в електронному вигляді до контролюючих органів. Також платник має можливість переглянути подану звітність, незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях.
До уваги відвідувачів мобільного ЦОПу доведена актуальна інформація щодо сервісів для фізичних осіб в Е-кабінеті, зокрема акцентовано увагу, що сервіси для фізичних осіб – громадян в Електронному кабінеті об’єднано в окремий Е-кабінет для громадян. Це дає можливість доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування, сформованих повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та податку на землю; подання податкових декларацій про майновий стан і доходи; отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків; подання заяв для реєстрації/внесення змін у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, надання копій документів, необхідних для реєстрації/внесення змін до Державного реєстру, та обрання контролюючого органу, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у цьому реєстрі; подання заяви на включення/внесення змін/виключення з Реєстру волонтерів.
За результатами роботи мобільного ЦОПу співробітниками податкової інспекції здійснено обслуговування 56 фізичних осіб, зокрема, видано 30 реєстраційних номерів облікової картки платника податків та 4 відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. Від фізичних осіб прийнято 18 заяв, зокрема, 15 заяв за формою № 5ДР, 2 заяви за формою № 1ДР, 1 заяву за формою № 10ДР, а також прийнято податкову декларацію про майновий стан і доходи з метою реалізації права на податкову знижку за наслідками звітного податкового року (здобуття освіти у вітчизняних закладах навчання). Інші відвідувачі отримали усні консультації з питань оподаткування.
Всі учасники мобільного ЦОПу забезпечені актуальною тематичною друкованою продукцією ГУ ДПС роз’яснювального характеру.
Значна кількість відвідувачів мобільного ЦОПу, які звернулись до співробітників податкової служби, це – внутрішньо переміщені особи, переважно з Дніпропетровської, Херсонської, Запорізької, Донецької, Харківської та Миколаївської областей. Наразі у Тернівському районі міста Кривого Рогу обліковується понад 9 тисяч внутрішньо переміщених осіб.
Робота мобільного ЦОПу пройшла конструктивно та в атмосфері доброзичливості.