Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Наказом Міністерства фінансів України від 11.05.2026 № 249 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 04.06.2026 за № 816/46210) (із змінами) внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1415/27860 (із змінами) (далі – Декларація), які пов’язані з реалізацією положень Закону України від 21 серпня 2025 року № 4577-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки підприємств оборонно-промислового комплексу» (далі – Закон № 4577).
Законом № 4577 Податковий кодекс України (далі – Кодекс) доповнено положеннями, зокрема, щодо розширення кола платників податку на прибуток підприємств, визначених статтею 133 Кодексу.
Так, оподаткуванню податком на прибуток підприємств підлягають юридичні особи – платники єдиного податку четвертої групи, які сплачують податок з доходів (прибутків), отриманих при здійсненні операцій з продажу або іншого відчуження цінних паперів, та доходів, отриманих від емітента корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів чи інших цінних паперів, що засвідчують його право власності на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв’язку з розподілом частини його прибутку, та розрахованих за правилами бухгалтерського обліку. Юридичні особи – платники єдиного податку четвертої групи застосовують річний податковий (звітний) період для декларування податку на прибуток підприємств.
У зв’язку із цими змінами, показники форми Декларації та додатка ВП до Декларації (рядки 29 – 32, 34 – 36, 38 – 40, 42) (далі – додаток ВП) доповнено рядком 02.1 ЄП, в якому відображається позитивне значення доходу (прибутку), отриманого юридичною особою – платником єдиного податку четвертої групи при здійсненні операцій з продажу або іншого відчуження цінних паперів, та доходу, отриманого від емітента корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів чи інших цінних паперів, що засвідчують його право власності на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв’язку з розподілом частини його прибутку, та розрахованих за правилами бухгалтерського обліку.
Показник рядка 02.1 ЄП враховується в сумі показника об’єкта оподаткування, що відображається в рядку 04 Декларації, та у разі виправлення помилок минулих податкових періодів у складі Декларації – у рядку 04 додатка ВП.
Водночас Декларація доповнена новим додатком ЄП до Декларації (рядок 02.1 ЄП) (далі – додаток ЄП), який складається юридичними особами – платниками єдиного податку четвертої групи.
У показниках додатка ЄП відображаються:
у рядку 01 – доходи від продажу та інших способів відчуження цінних паперів із розшифровкою таких доходів за видами цінних паперів (рядки 01.1 – 01.11);
у рядку 02 – витрати, пов’язані з придбанням цінних паперів із розшифровкою таких витрат за видами цінних паперів (рядки 02.1 – 02.11);
у рядку 03 – фінансовий результат від продажу або інших способів відчуження цінних паперів (рядок 01 – рядок 02), який має позитивне (+) або від’ємне значення (-);
у рядку 04 – доходи, отримані від емітента корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів чи інших цінних паперів, що засвідчують його право власності на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв’язку з розподілом частини його прибутку із розшифровкою таких доходів за видами доходів (рядки 04.1 – 04.3);
у рядку 05 – загальна сума усіх доходів (прибутків), яка визначається як підсумок позитивного значення рядка 03 та значення рядка 04. Рядок 05 додатка ЄП переноситься до рядка 02.1 ЄП Декларації.
Детальніше – у листі ДПС від 08.07.2026 № 15504/7/99-00-21-02-01-07 (https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/80200.html)