Днями відбувся брифінг заступника начальника Кам’янського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Яни Татарулі для місцевих медіа про новації податкового законодавства в умовах воєнного стану.
Податківець нагадала про створену на базі Головного управління ДПС у Дніпропетровській області електронну скриньку комунікаційної податкової платформи – dp.ikc@tax.gov.ua, на яку представники бізнесу можуть звернутись з нагальними питаннями стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС.
Під час заходу посадовець в ході виступу поінформувала: про новації податкового законодавства, основні аспекти Національної стратегії доходів до 2030 року, реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі України, про виконання заходів у рамках Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року та щодо можливості здійснення листування в електронному вигляді через Електронний кабінет, переваги використання системи управління комплаєнс-ризиками та правила звільнення від податкових зобов'язань для ФОПів, які мобілізовані або підписали контракт на військову службу. Також для надання консультацій мобілізованим, демобілізованим фізичним особам та/або членам їх родин в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області працюють номери телефонів «гарячих ліній».
Фахівець зазначила, що на Дніпропетровщині запрацював Офіс податкових консультантів і для отримання консультацій платники можуть здійснити попередній запис на бажану дату прийому за номером телефону (056) 374 31 18. Консультаційні послуги платники отримують на безоплатній основі у межах повноважень податкових органів, визначених законодавством.
Звернула увагу, що відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України до кінця поточного року громадяни, у т. ч. внутрішньо переміщені особи, можуть скористатися правом на податкову знижку. Зробити це просто і зручно за допомогою сучасних електронних сервісів від ДПС. Зокрема, з метою спрощення процедури подання податкової декларації про майновий стан і доходи, діє сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» у приватній частині Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/). Крім того це можна зробити за допомогою мобільного застосунку «Моя податкова».
Акцентувала увагу, що у час викликів важлливим є збереження та потреба створення нових робочих місць, недопущення фактів тіньової зайнятості і випадків порушень законодавства про оплату праці. щодо роботи консультаційних центрів з питань реєстрації податкових накладних та інше.
Також представників медіа цікавили питання щодо оподаткування виплат благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам (далі – ВПО), правила, пов’язані зі сплатою/поверненням податкових платежів тощо.
Яна Татаруля, наприкінці, нагадала, що сервіс «Пульс» Державної податкової служби Українио приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо неправомірних дій або бездіяльності, можливих корупційних правопорушень у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДПС та її територіальних органів.