Днями в Кам’янській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - Кам’янська ДПІ) проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації податкового законодавства в умовах воєнного стану».
На запитання платників податків відповідав начальник Кам'янської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - Кам’янська ДПІ) Олександр Неруш.
Під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» фахівець повідомив про новації податкового законодавства, основні аспекти Національної стратегії доходів до 2030 року, реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі України), про виконання заходів у рамках Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року та щодо можливості здійснення листування в електронному вигляді через Електронний кабінет. Обговорили переваги використання системи управління комплаєнс-ризиками та правила звільнення від податкових зобов'язань для ФОПів, які мобілізовані або підписали контракт на військову службу. Також для надання консультацій мобілізованим, демобілізованим фізичним особам та/або членам їхніх родин в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області працюють номери телефонів «гарячої лінії».
Олександр Неруш проінформував про створену на базі Головного управління ДПС у Дніпропетровській області електронну скриньку комунікаційної податкової платформи за адресою dp.ikc@tax.gov.ua, на яку представники бізнесу можуть звернутись з нагальними питаннями стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС.
Фахівець нагадав, що платники податків, за потреби, мають можливість отримати усну фахову консультацію з податкових питань, звернувшись до Офісу податкових консультантів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Офіс). Прийом здійснюється:
- без попереднього запису – у години вільного прийому за режимом роботи ГУ ДПС: понеділок – п’ятниця з 08 год 30 хв до 17 год 00 хв, перерва з 12 год 30 хв до 13 год 00 хв,
- за попереднім записом – у зручний для відвідувача час, номер телефону для запису (056) 374 31 18.
На Дніпропетровщині Офіс податкових консультантів працює за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, 25.
Податківець звернув увагу, що до кінця поточного року платники можуть скористатися правом на податкову знижку, у т.ч. внутрішньо переміщені особи відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України та зробити це просто і зручно за допомогою сучасних електронних сервісів від ДПС; з метою створення комфортних умов для платників податків – фізичних осіб та спрощення процедури подання декларації про майновий стан і доходи, діє сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» у приватній частині Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/).
Акцентував увагу щодо збереження та потреби створення нових робочих місць, недопущення фактів тіньової зайнятості та випадків порушень законодавства про оплату праці, особливо у частині виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством мінімум. Обговорили роботу консультаційного центру з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також учасників цікавили питання щодо оподаткування виплат благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам (далі - ВПО), легалізації заробітної плати, торгівлі через мережу Інтернет. Обговорили порядок зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, новації у законодавстві, пов’язані зі сплатою/поверненням платежів, та їх практичне застосування, як правильно сплатити податки через мобільні застосунки банків та плата за землю, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, Закон України від 16 липня 2025 року № 4536-IX, який набрав чинності з 01.10.2025.
Фахівець нагадав платникам про альтернативні шляхи отримання послуг та сервісів ДПС – через Електронний кабінет та мобільний застосунок «Моя податкова».
Олександр Неруш звернув увагу, що сучасний сервіс Електронний кабінет дозволяє взаємодіяти з податковою службою дистанційно, без особистих візитів до служби. В умовах сучасних викликів функціонал Е-кабінету постійно оновлюється з урахуванням потреб платників. Тож закликаємо користуватись Електронним кабінетом та впевнитись у перевагах дистанційного формату спілкування з податковими органами.
На всі поставлені запитання в ході «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.