Днями головний інспектор Павлоградської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марина Якименко провела у Центрі обслуговування платників тренінг для новостворених підприємців щодо порядку оподаткування фізичних осіб – підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування першої та другої груп.
У ході тренінгу фахівчиня докладно пояснила особливості застосування спрощеної системи оподаткування, яка є найбільш поширеною серед підприємців-початківців. Зокрема, вона зазначила, що новостворена фізична особа – підприємець (далі – ФОП) з дати державної реєстрації до моменту переходу на спрощену систему оподаткування автоматично перебуває на загальній системі оподаткування. У такому разі вона зобов’язана подати річну декларацію про майновий стан і доходи за звітний податковий рік — до 1 травня наступного року.
Марина Якименко звернула увагу, що для обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку першої або другої групи підприємець повинен подати відповідну заяву до контролюючого органу не пізніше останнього дня місяця, в якому відбулася його державна реєстрація. При цьому він вважається платником єдиного податку з першого числа місяця, що настає за місяцем реєстрації. ФОП – платники єдиного податку першої та другої груп подають податкову декларацію за підсумками року протягом 60 календарних днів після закінчення звітного (податкового) року.
Особливу увагу під час тренінгу було приділено питанню реєстрації платників у контролюючих органах. Податківиця нагадала, що платник податків зобов’язаний стати на облік як за основним, так і за неосновним місцем ведення діяльності, а також завчасно повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про всі об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, шляхом подання форми № 20-ОПП.
Наприкінці зустрічі фахівчиня ознайомила присутніх із перевагами використання електронних сервісів ДПС — зокрема, «Електронного кабінету платника» та мобільного застосунку «Моя податкова», наголосивши, що податкова служба прибирає фізичні перепони та бар’єри в комунікації та впроваджує рішення, спрямовані на зручне обслуговування кожного відвідувача.