Днями в Межівській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Межівська ДПІ) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації податкового законодавства в умовах воєнного стану».
На запитання платників податків відповідала начальниця Межівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Людмила Дудко.
Надаємо відповіді на запитання, з якими звертались платники.
Питання 1: Добрий день! Який алгоритм реєстрації електронної каси і касирів через Електронний кабінет?
Відповідь 1: Вітаємо! З алгоритмом реєстрації каси і касирів, уповноважених здійснювати операції з касами на відповідному об’єкті, можна ознайомитись в меню «Програмний РРО» у вкладці «Документи Електронний кабінет» розділу «Допомога» інформаційно-телекомунікацій.
Питання 2: Доброго дня! Чи є обмеження під час оформлення податкової знижки?
Відповідь 2: Добрий день! Під час оформлення податкової знижки існують наступні обмеження:
- сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України;
- якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 Податкового кодексу України).
Питання 3: Добрий день! Чи може роботодавець змінювати умови праці?
Відповідь 3: Вітаємо! Роботодавці можуть без попередження і згоди працівників перевести їх на іншу роботу та в іншу місцевість для відвернення чи ліквідації наслідків бойових дій, обставин, що загрожують життю чи критичним потребам людей. Але є умови:
- на території не ведуться бойові дії (якщо ведуться, то лише за згодою працівника);
- немає протипоказань за станом здоров’я;
- оплата не нижче середньої за попередньою роботою.
Питання 4: Вітаю! Чи може роботодавець не виплачувати заробітну плату?
Відповідь 4: Добрий день! Роботодавці мають докладати максимум зусиль, щоб своєчасно виплачувати заробітну плату.
Закон допускає порушення строків оплати внаслідок бойових дій або інших обставин непереборної сили, це не звільняє роботодавців від обов’язку виплати заробітної плати.
Вони мають зробити це одразу після відновлення діяльності.
Питання: 5 Добрий день! Чи потрібно суб’єкту господарювання після отримання квитанції, в якій зазначено фіскальний номер, виконати дії для закріплення фіскального номера в ПРРО?
Відповідь: 5 Добрий день! Ні, не потрібно. В програмних рішеннях «ПРРО Каса» та «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі, окремих додаткових налаштувань для закріплення фіскального номера в програмному реєстраторі розрахункових операцій не передбачено.