Днями заступником начальника Кам’янського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Яною Татарулею проведено інтернет-конференцію для платників податків про новації податкового законодавства в умовах воєнного стану.
Пропонуємо вашій увазі відповіді на запитання, з якими зверталися платники під час проведення інтернет-конференції.
Питання. Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи продовжується під час воєнного стану кампанія декларування доходів отриманих у 2021 році?
Відповідь. Доброго дня! Відповідно до п. 69.1 п. 61 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, у випадку відсутності у платника податків можливості, зокрема своєчасно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація), платники звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим наданням декларації протягом 6-ти місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Питання. Вітаю! Розкажіть, будь ласка, про роботу РРО та/або ПРРО в умовах воєнного стану, чи є особливості?
Відповідь. Доброго дня! Згідно з нормами п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
При цьому, використання ПРРО при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється.
Питання. Доброго дня! Скажіть, будь ласка, що відображається у повідомленні-рішенні про сплату податку на нерухомість?
Відповідь. Доброго дня! Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» встановлено, що при нарахуванні податковими органами фізичним особам податкових зобов'язань з податку на майно податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату відповідного податку, що надсилаються платнику податку, повинні містити відповідні відомості щодо кожного з об'єктів оподаткування (площа об'єкта нерухомості, марка, модель транспортного засобу тощо), ставки та надані фізичним особам пільги зі сплати податку.
Питання. Доброго дня! Розкажіть, будь ласка, про роботу резидентів Дія Сіті на час воєнного стану?
Відповідь. Доброго дня! На період дії воєнного стану та до 1 числа календарного місяця, наступного за місяцем припинення чи скасування воєнного стану, резидент Дія Сіті не може втратити свій статус з підстав, передбачених у пунктами 2, 4-6 ч. 1 ст. 9 Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (далі – Закон № 1667).
Окрім того, резидентів Дія Сіті до 1 січня календарного року, що настає за роком, наступним за роком припинення чи скасування воєнного стану, звільнили від подання звіту про відповідність та незалежного висновку, як це передбачено у ст. 13 Закону № 1667.
Відповідні зміни внесено постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2022 року № 382 «Деякі питання функціонування правового режиму Дія Сіті у зв’язку із введенням воєнного стану в Україні» детальніше за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/382-2022-%D0%BF#Text
Питання. Доброго дня! Скажіть, будь ласка, стосовно питання дотримання законодавства щодо виплати заробітної плати, легалізації трудових відносин та зайнятості населення?
Відповідь. Вітаю! Питання дотримання законодавства щодо виплати заробітної плати, легалізації трудових відносин та зайнятості населення було і залишається одним із основних напрямків діяльності ДПС та місцевих органів виконавчої влади.
Нелегальні трудові відносини та не задекларована заробітна плата призводять до зменшення надходжень до бюджетів, які є джерелом, зокрема для оплати праці лікарів, вчителів, інших працівників бюджетної сфери, фінансування соціальних програм. Роботодавець, який ухиляється від офіційного оформлення працівників, позбавляє їх захисту основних трудових прав, а наймані працівники втрачають страховий стаж, який забезпечує їм отримання заробленої пенсії та інших соціальних виплат.